• Äldre 18 Nov 20:41
    2083 visningar
    5 svar
    +1
    5
    2083

    Bäst före - datum

    Det har varit väldigt många gamla trådar på förstasidan i forumet nu. 

    När ni söker efter trådar med vissa ämnen så hamnar dom inte i datumordning med senast aktiva först. Jag vet inte hur dom sorteras, om dom ens sorteras i någon logisk ordning, men ofta kan trådarna vara 5-10 år gamla. 


    Så... kolla datumet som tråden är skapad (syns dels på trådstarten när man går in i tråden, men också om man kollar exempelvis förstasidan, i en av kategorierna bredvid trådens namn står datum för trådstart) och om ni ser en gammal tråd på startsidan så kolla datumen på trådarna på senaste sidan innan ni skriver ett svar. 


    Det finns liksom ingen idé att skriva ett tips till någon som gifte sig för 7 år sedan eller som inte ens finns kvar här (namnen är svarta och inte klickbara när man surfar via datorn).

  • Svar på tråden Bäst före - datum
  • mst.mr­sj82
    Äldre 19 Nov 19:42
    #1

    Jag har börjat med att kolla datum och årtal på alla trådar. Men ibland glömmer jag bort det. Tycker att trådar borde försvinna automatiskt efter 1,5 år

  • Äldre 19 Nov 20:11
    #2

    Det håller jag med om. Men det gör visst inte Bröllopstorget. 


    Vi har klagat på det i flera år...

  • Äldre 19 Nov 22:53
    #3

    jag håller med svårt att hitta relevant information

  • mst.mr­sj82
    Äldre 20 Nov 00:56
    #4

    Jag har också klagat o det är sjukt irriterande att dom inte bryr sig om sina medlemmar,

  • Aniara­4
    Äldre 25 Nov 17:32
    #5
    +1

    Ja, mycket irriterande. Dessutom är det väl en sak om vanliga medlemmar råkar göra det med goda avsikter, det som är riktigt irriterande är när urgamla trådar lyfts upp av någon som gör reklam.

    Inte sällan blir ju dessutom reklamen borttagen (om någon av oss tar på sig att gratisarbeta som moderator) men tråden ligger kvar med det sista inlägget från 2007 och ser irrelevant och konstig ut, i värsta fall får det andra att börja skriva i den utan att se att den är gammal.

    Men ja, det är väl inte SÅ många år vi har tjatat om det här, inte ens ett decennium skulle jag tro, så vi ska väl inte vara så otåliga...

Svar på tråden Bäst före - datum