• Äldre 17 Nov 20:28
    1688 visningar
    6 svar
    6
    1688

    Bra bröllopsbutiker centralt i Gbg

    Ska leta efter bröllopsklänning i Gbg till helgen och undrar om det är någon som har något bra förslag på butik? Det är en bit kvar till den stora dagen så det är mest för att få en ide om vilken stil/modell m.m. Tar tacksamt emot förslag, tack på förhand.

  • Svar på tråden Bra bröllopsbutiker centralt i Gbg
  • Äldre 25 Nov 13:24
    #1

    Johans Högtidskläder på Linnégatan har jag varit i en gång och kikat till mig själv, och min svägerska köpte sin klänning där, riktigt bra butik och bra service. 

    I eftermiddag ska jag till Ramona Design i Kungshöjd, har varit där innan och kikat på balklänning, samt klänning till svägerskan, och vet en kompis som köpte sin klänning där, också bra butik, kan återkomma med utförligare info ikväll :) 

    Sen finns Remanns högtidskläder också på Linnégatan, men nästan nere vid Järntorget, som jag inte hört så bra om, men jag har inte varit där själv. 

    När jag köpte min balklänning på gymnasiet var jag på Premieré Boutique som ligger på Drottningarna 58. Väldigt bra service och trevlig personal, och iallafall bra utbud av balklänningar, dock vet jag inte hur det såg ut för brudklänningar. Då var det väääldigt långt borta ;) 

    Lycka till och hoppas att något av tipsen hjälper!

  • Äldre 30 Nov 22:08
    #2

    kanske lite sent nu, men rekommenderar verkligen Johans högtidskläder! var på Remanns först, men dels var dom lite otrevliga när jag sa att jag helst inte ville lägga mer än 10.000 "ja... vi har ju inte så mycket under det priset" och sen drar hon fram klänning på klänning som INTE är det jag vill ha (vilket jag tydligt förklarade, med bilder som hjälp osv)
    gick därifrån, gick till Johans, jättegullig tjej som frågade, lät mig titta runt lite, frågade om hon fick hjälpa mig osv
    slutade med att jag köpte min klänning där :)

  • Äldre 30 Nov 22:28
    #3

    Om du vill sy upp klänning efter egen design rekommenderar jag varmt Ivory & Grace, www.ivoryandgrace.se

    Nyöppnad butik i Antikhallarna, syr upp men har även färdiga klänningar.

    Jag väntar förväntansfullt på att min klänning ska bli klar, sydd helt efter min smak både när det kommer till design och material

  • Äldre 1 Dec 21:27
    #4
    soontobe... skrev 2015-11-30 22:28:42 följande:

    Om du vill sy upp klänning efter egen design rekommenderar jag varmt Ivory & Grace, www.ivoryandgrace.se

    Nyöppnad butik i Antikhallarna, syr upp men har även färdiga klänningar.

    Jag väntar förväntansfullt på att min klänning ska bli klar, sydd helt efter min smak både när det kommer till design och material


    Hur mycket får du betala för din klänning? Har du någon bild? Nyfiken!
  • Äldre 2 Dec 14:32
    #5

    Jag har inte fått klänningen ännu, tog mått förra veckan så den är troligtvis klar i januari!

    Då butiken var nyöppnad var det kampanjpris, men ordinarie skulle ligga runt 10000-12000kr för min klänning/design (detta är beroende på material. Min är i spets och chiffong. Lång ärm och släp på ca 50cm)

  • Äldre 4 Dec 08:31
    #6

    Jag köpte min klänning på The Wedding Room i Hällingsjö. Jag var inne i centrala Göteborg och letade en hel del innan men tyckte att det var alldeles för dyrt och att servicen inte var så bra. Var då på bland annat Ramonas, The Wedding Square och Remanns. Om jag skulle välja på dessa ställena så tycker jag att the Wedding Square vid Järntorget var de mest serviceminded och hade bäst priser. Men om du har möjlighet att ta dig till Hällingsjö så är det absolut bäst! Till Hällingsjö så tar det ca 25 min från Göteborg med bil, men jag tycker att det är värt det när man kan spara flera tusen kronor + att man får helt utmärkt service. Min mamma köpte även sin klänning där till ett bra pris!

    https://www.facebook.com/theweddingroom1

Svar på tråden Bra bröllopsbutiker centralt i Gbg