• Äldre 12 Nov 15:43
    3244 visningar
    3 svar
    3
    3244

    Ni som kollat på ringar från W.A Bolin!

    Har någon här köpt/kollat på ringar från W.A.Bolins på Stureplan i Stockholm? 

    Jag är nyfiken på stället, vet ni hur deras priser ställer sig mot andra juvelerare? Jag inser att de som kungliga hovjuvelerare säkert inte ger bort något gratis, men vad kan man jämföra dem med? 

    Ni som har lite koll på lite exklusivare ringar, är de billigare eller dyrare än de större kedjorna där ute i världen, som Cartier eller Tiffany's etc? Diamanter i Sverige är väl generellt sett dyrare än utomlands? Rätta mig om jag har fel.

    Vill veta så mycket som möjligt så att jag vet vad jag kan vara beredd på när jag bokar möte med dem! :) 

    Sedan undrar jag också hur stort utbud av ringar de har att kika på när man besöker dem? Finns det ringar i alla former och olika karat? Jag var in dit en supersnabbis en gång, men då de skulle stänga inom kort så bestämde vi oss för att komma tillbaka en annan gång, och då vill jag vara lite mer förberedd. :)

  • Svar på tråden Ni som kollat på ringar från W.A Bolin!
  • Äldre 14 Nov 11:42
    #1

    Priserna var galna. En platina ring med en briljant på ca 1ct= över 150,000

    En rödguld med 0.5 ct nästan 60000.

    Min 18k rödguld med en 0.6ct mittsten och 0.15ct sidostenar= 22,000.

  • Äldre 17 Nov 21:39
    #2

    Ojdå, ja det var ju en ganska påtaglig prisskillnad där... Var kvalitén på stenen/stenarna densamma eller skilde sig "specsen" åt?
    Var köpte du din ring? 

  • Äldre 17 Nov 22:03
    #3

    Kvaliten är J, ex ex ex vs. Dock har jag specifikt valt denna diamant utefter måtten på alla vinklar typ crown angle, pavilion angle och naturligtvis djup och bord. Jämfört med stenar man typiskt får hos guldsmeden så är allt utom färgen bättre, men dock ser min sten mkt mkt vit ut , likvärdig en Typ G,då den reflekterar ljuset idealt.

    Med det sagt är inte J en färg för alla, då man lär sig att färg under H är gul och ful i sverige.

    Jag köpte stenen seperat och lät Kaplans guldverkstaf tillverka en ring till mig som denna, då den varför stor och inte gick att minska.

    www.kaplans.se/sv/butiken/vara/674292

    Köper du en G med ex ex ex vs och tillverkar en ring för typ 7000kr blir det ändå under 3000kr så oavsett vad duväljer blir det billigare att köpa sten och ring seperat

Svar på tråden Ni som kollat på ringar från W.A Bolin!