• Äldre 10 Nov 22:31
    3814 visningar
    6 svar
    6
    3814

    Olika favours till varje gäst?

    Det hade varit roligt att ha personliga favours till gästerna. Några av gästerna tränar mycket på gym och äter väldigt nyttigt. Tänker då att det hade varit roligt att ge dem gästerna en bars/proteinkaka, med en rolig hälsning från oss. En vän älskar ormar och skulle då få en liten godisorm. Det svåra är väl att hitta något till alla gäster.. Vill att allt ska vara ätbart i alla fall..

    Någon som gjort liknande? Tycker det är en rolig idé, i alla fall om man träffar rätt :)

  • Svar på tråden Olika favours till varje gäst?
  • Äldre 11 Nov 19:12
    #1

    Ingen som har gjort ungefär likadant?


    Någon som har tips på ätbara saker som kan stå framme, som inte är godis? :)

  • Äldre 12 Nov 01:58
    #2
    +1

    Vet inte om jag är för gammal, eller olika kulturer. Har dock aldrig förstått det där med favours. Varför ska man ge gåvor till sina gäster när man har fest?

    Men om man vill göra det, varför olika?
    Ska ni ge bars till de hurtiga och choklad till de degiga? Som sagt... ska ni ge olika gåvor så tänk noga på vad ni ger!

  • Äldre 12 Nov 15:45
    #3

    Tycker att det lät som en superrolig idé om man vill spexa till det lite! :) Berätta vad det är för typ av gäster ni har och vad de har för personlighet/intressen så kan du säkert få lite tips på vad som skulle kunna passa! :D 

  • Äldre 12 Nov 15:54
    #4
    1cinalifetime skrev 2015-11-12 01:58:58 följande:

    Vet inte om jag är för gammal, eller olika kulturer. Har dock aldrig förstått det där med favours. Varför ska man ge gåvor till sina gäster när man har fest?

    Men om man vill göra det, varför olika?
    Ska ni ge bars till de hurtiga och choklad till de degiga? Som sagt... ska ni ge olika gåvor så tänk noga på vad ni ger!


    Det är väl till en början en amerikansk tradition, likt så mycket annat vi anammat därifrån. Men jag tycker att det är en rolig grej, och det är ju bara trevligt om fler vill införa lite nya "traditioner" som man själv tycker passar ens stil och smak, utan att man för den delen behöver vara amerikan eller ens ett dugg värre "amerikaniserad" än vilken annan svennebanan som helst! :) Jag är iaf såpass töntig att jag tycker att det är roligt att få små "presenter", oavsett tid, plats eller anledning! Det kan ju vara några små chokladpraliner, någon söt kaka eller muffins, några macarones. :) Eller som TS vill, en godisorm....... haha. Behöver ju inte ens vara något ätbart heller! Dock har ju många amerikaner något med antingen brudparets namn eller bild tryckt på, vilket jag kan tycka blir lite fånigt, även om jag själv bara skulle skratta åt det, men har svårt att tänka mig att samtliga av mina kusiner skulle vilja ha en typ bilskrapa, kaffekopp eller nyckelring med en bild på mig och min sambo (eller i det faller, make!Flört) på! Haha.
  • Äldre 12 Nov 17:08
    #5
    1cinalifetime skrev 2015-11-12 01:58:58 följande:

    Vet inte om jag är för gammal, eller olika kulturer. Har dock aldrig förstått det där med favours. Varför ska man ge gåvor till sina gäster när man har fest?

    Men om man vill göra det, varför olika?

    Ska ni ge bars till de hurtiga och choklad till de degiga? Som sagt... ska ni ge olika gåvor så tänk noga på vad ni ger!


    Jag tycker att det är en rolig grej. Absolut inget måste eller något jag förväntar mig på bröllop.

    Jag vill ha olika, personliga favours till gästerna som speglar dem. En av gästerna (som jag nämnde ovan) tog med sig proteinbars till vår inflyttningsfest, även fast vi bjöd på tilltugg. Hon är frälst i dessa bars och jag ser det som en rolig grej.

    En annan gäst älskar julen, verkligen älskar julen. Hon kommer få några tomteskumm (tomte). En rolig grej helt enkelt! ;)
  • Äldre 12 Nov 17:12
    #6
    Pess skrev 2015-11-12 15:45:35 följande:

    Tycker att det lät som en superrolig idé om man vill spexa till det lite! :) Berätta vad det är för typ av gäster ni har och vad de har för personlighet/intressen så kan du säkert få lite tips på vad som skulle kunna passa! :D 


    Jag ska börja skriva när jag kommer hem! :)
Svar på tråden Olika favours till varje gäst?