• Äldre 13 Oct 18:31
    4056 visningar
    9 svar
    9
    4056

    Juli 2016 några fler??

    Några fler som gifter sig i juli 2016??? 2 juli är det dags för oss

  • Svar på tråden Juli 2016 några fler??
  • Äldre 14 Oct 07:52
    #1

    9.e Juli för oss Skrattande

  • Äldre 20 Oct 23:18
    #2

    jodå 30:e juli ????

  • Äldre 26 Oct 14:38
    #3

    Hallå! 2 juli är det som gäller för oss oxå, 251 dagar kvar :) 

    Hur långt har ni kommit med planering? 

  • Äldre 26 Oct 16:43
    #4

    Nästan, 30e juni för vår del så bröllopsfesten kommer fortsätta in på (väldigt) tidig morgon 1a juli :)

  • kiin89
    Äldre 28 Oct 20:23
    #5

    Hej! En blivande brud tiil. Vi ska gifta oss den 8 juli. Det är samma datum som vi förlovade oss. Vi har än så länge bokat kyrka och festlokalen.

  • Äldre 2 Nov 14:38
    #6

    Yes, vi har just bestämt oss, frågan är om vi hinner? ???? vill göra det rätt enkelt men inser att inget är ju det och jag vet inte ens i vilken ände vi ska börja, inbjudningar kanske? ????

  • Äldre 2 Nov 14:55
    #7

    Hur långt har ni kommit i planeringen? Hur länge har ni planerat och hur "omfattande" kommer ni ha det? Nyfiken :)

    Vi har tänkt oss en borgerlig vigsel ganska tidigt och så bjuder vi på lunch eller fin brunch med tårta och kaffe efter (på restaurang). Till kvällen byter vi om och går ut och äter på någon finare restaurang och den som vill vara med är välkommen men betalar själv - vi kommer inte önska oss något och bjuder bara närmsta familjen och vänner, vi blir knappt 30 st. Därefter blir det fest så länge vi orkar och jag och mannen avslutar i en svit någonstans :)

    Hur låter upplägget tycker ni? Efter lunchen antar jag att vi fotograferas mm, men det blir ändå lite "dötid" där så frågan är vad man kan hitta på. Vi har tänkt gifta oss ganska centralt i Stockholm, även om vi sneglar lite mot skärgården också.

  • Äldre 3 Nov 10:02
    #8

    Vi bokade kyrka för några veckor sedan och bokade lokal och svit slutgiltigt precis i dagarna. Save-the-date skickade vi också ut får några veckor sen. :)

    Bröllopsresan började vi boka dagen efter att vi förlovade oss 8e september, vill man dyka på Galapagos är <1år i förväg att vara väldigt sent ute så den planeringen fick gå före allt annat.

    Vi kommer ha vigseln tidig eftermiddag, sen tipsrunda och liknande för gästerna medan vi fotograferas, och sedan middag och fest på kvällen. Vi har bjudit 77 gäster, men då en del bor utomlands här vi ingen aning om hur många vi faktiskt kommer bli till slut.

    Vi var på bröllopsmässan i Uppsala i helgen och där tyckte alla att jag borde kolla på klänning snarast, tror ni att det bara är säljsnack eller är det så långa leveranstider på klänningar? :S Jag vill ha en axelbandslös utan snörning så jag vill egentligen köpa den så sent som möjligt då den modellen måste sitta perfekt på millimetern.

  • Äldre 5 Nov 11:53
    #9
    zoet skrev 2015-11-03 10:02:17 följande:

    Vi var på bröllopsmässan i Uppsala i helgen och där tyckte alla att jag borde kolla på klänning snarast, tror ni att det bara är säljsnack eller är det så långa leveranstider på klänningar? :S Jag vill ha en axelbandslös utan snörning så jag vill egentligen köpa den så sent som möjligt då den modellen måste sitta perfekt på millimetern.


    Jag ska prova klänning i slutet av November då de i affären sa att det, efter att man bestämt klänning, kan vara 3-4 månaders leveranstid och om man sen behöver sy om/sy in så kan de behövas en månad för det (beroende på hur mycket som ska ändras). Dessutom är det skönt att ha lite extra marginal, känns som man är stressad nog över allt bröllopsbestyr :) 
Svar på tråden Juli 2016 några fler??