• MammatillBellaLee

    Cateringsfirma + mamma

    Vi har låååååångt kvar till vårat bröllop, men jag gillar att vara ute i god tid =)
    Vi kommer gifta oss kyrkligt, och sen ha bröllopsmiddagen på en bygdegård. Bröllopet kommer vara enkelt men ändå välgjort, barnvänligt och med den närmsta släkten/vänner.

    Vi kommer bjuda på dryck & mingelmat hela dagen/kvällen.
    Till minglet kommer min mamma göra underbart goda små snittar med bland annat rostbiff, kan ge recept om någon vill =)
    Bröllopsmiddagen kommer vi ta från en cateringsfirma. Det kommer bli någon form av buffe med olika sorters kött, frukter, grönsaker, bröd och potatissallad.
    Bröllopstårtan kommer vi också beställa. En vit 3-våningstårta med mörkröda rosor. Temat på bröllopet är vitt/mörkrött.
    Nattamat ordnar också min mamma, hennes egna smörgåstårta. Underbart god!
    Dryck kommer vi att köpa i Tyskland, men ändå finare sorter bubbel, rött/vitt vin, öl, cider samt avec till kaffet. Vinet kommer vi hälla upp i finare karaffer.

    Gästerna får själva plocka till sig sin mat och ta sin dryck. (Förutom bubbel som brudtärnorna ansvarar för)  Utvalda ur familjen hjälper till med fram/avplock av tallrikar m.m. och brudtärnorna fixar brudskålen.
    Vi ska inte ha någon bröllopsfest, bara mat & dryck, trubadur, mingel, mys, våran första dans som gifta m.m. =)

    Vi kommer ha ett budgetbröllop, men ett välgjort sådant och alla gäster ska känna sig bekväma, få äta gott och ha kul =)

  • Svar på tråden Cateringsfirma + mamma
  • 1cinalifetime
    MammatillBellaLee skrev 2015-10-12 20:24:05 följande:

    Vi har låååååångt kvar till vårat bröllop, men jag gillar att vara ute i god tid =)
    Vi kommer gifta oss kyrkligt, och sen ha bröllopsmiddagen på en bygdegård. Bröllopet kommer vara enkelt men ändå välgjort, barnvänligt och med den närmsta släkten/vänner.

    Vi kommer bjuda på dryck & mingelmat hela dagen/kvällen.
    Till minglet kommer min mamma göra underbart goda små snittar med bland annat rostbiff, kan ge recept om någon vill =)
    Bröllopsmiddagen kommer vi ta från en cateringsfirma. Det kommer bli någon form av buffe med olika sorters kött, frukter, grönsaker, bröd och potatissallad.
    Bröllopstårtan kommer vi också beställa. En vit 3-våningstårta med mörkröda rosor. Temat på bröllopet är vitt/mörkrött.
    Nattamat ordnar också min mamma, hennes egna smörgåstårta. Underbart god!
    Dryck kommer vi att köpa i Tyskland, men ändå finare sorter bubbel, rött/vitt vin, öl, cider samt avec till kaffet. Vinet kommer vi hälla upp i finare karaffer.

    Gästerna får själva plocka till sig sin mat och ta sin dryck. (Förutom bubbel som brudtärnorna ansvarar för)  Utvalda ur familjen hjälper till med fram/avplock av tallrikar m.m. och brudtärnorna fixar brudskålen.
    Vi ska inte ha någon bröllopsfest, bara mat & dryck, trubadur, mingel, mys, våran första dans som gifta m.m. =)

    Vi kommer ha ett budgetbröllop, men ett välgjort sådant och alla gäster ska känna sig bekväma, få äta gott och ha kul =)


    Låter som ett grymt upplägg!

    Har dock en del frågor och tips till dig!

    Hur många blir ni?
    Att ensam ansvara för snittar och smörgåstårta, som görs typ dagen innan, är övermäktigt om ni är för många. Speciellt om du vill ha en pigg och glad mamma som är närvarande under er dag.
    Hoppas hon slipper vara med och plocka fram och undan maten under dagen i alla fall.
    Välj ut minst 2 som ansvarar för drickat (speciellt alkoholen!). Enligt mig borde ni ha någon som står och häller upp all dricka, typ bar. 

    Sist, men inte minst! Vadå inte bröllopsfest? 
    Mat, gott att dricka, musik och några man firar. Vad är det?
  • MammatillBellaLee

    Tror det kommer gå bra!

    Vi ska ha ett litet och intimt bröllop, enkelt men alla gäster ska känna sig speciella!

    Vi kommer ha ca 30 gäster så tror mamma fixar snittarna & smörgåstårtan =) hon är härdad efter alla släktkalas och födelsedagar med tjocka släkten ;)

    Det kommer endast vara hennes uppgift på bröllopet! Min pappa, systerdotter & någon mer kommer sköta avdukningen, min bonus svärmor & svärfar kommer hålla i "dagordningen" eller vad man kallar det! :D Tärnorna kanske ska ha hela ansvaret för alkoholen under kvällen. Ingen i varken min eller min sambos släkt är så värst törstiga.. Men vin till maten och nån öl slinker säkert ner. Jag är barnsligt förtjust i bubbel så det kommer jag hålla mig till :D

    Tänkte även be tärnorna hjälpa oss dekorera & göra fint i bygdegården, och min pappa får vara barnvakt =) Vi har all familj/vänner i närheten så det är skönt!

    Och såklart, lite fest kommer det va, men jag tror jag kommer längta mest efter att få checka in på hotellet med min man efter dagen :D

Svar på tråden Cateringsfirma + mamma