• juniorsson

    Ta bort eller behålla dekor?

    Har precis köpt en underbar Pronovias från en äldre kollektion och är i valet och kvalet om jag ska undersöka om en skräddare kan ta bort den glittriga blomsterdekorationen i midjan. Jag tycker den är jättefin men jag associerar den med snöflingor och eftersom det är ett vårbröllop så stör det mig lite. Samtidigt tycker jag att det är fint. Vad tycker ni? En annan fundering jag har är om jag ska se om vänsterkanten på toppen går att runda till så att den blir samma som den högra. Samtidigt tycker jag att det är snyggt att det är så och lite annorlunda... gaah vad svårt!! Vad hade ni gjort? 

    pronovias-daimiel-wedding-dress-2045381.jpg

  • Svar på tråden Ta bort eller behålla dekor?
  • Fru Kungsholmen

    Jag hade rundad överkanten så att det blev symmetriskt och sedan försökt byta ut blommorna/snöflingorna mot blommor i kanske lite kraftigare spets!

  • Shoedork

    Jag hade rundat till så den blev likadan på båda sidor. Sedan hade jag tagit små pärlor eller stenar i en varmare nyans och broderat eller limmat på så att det blev lite mer likt blommor. inte starka färger eller så men kanske pärlvitt eller beige. 

  • Emsie

    Jag skulle nog tagit bort dekoren och rundat till hörnet så att den blir symmetrisk.

  • Lenblo

    Eller så kanske några duttar av något färgstarkt mitt i "blommorna" skulle bli snyggt och vårigt.

Svar på tråden Ta bort eller behålla dekor?