• Äldre 6 Oct 13:22
    6243 visningar
    7 svar
    7
    6243

    Hur får man en rolig bröllopsmiddag?

    ja, hur får man egentligen en rolig bröllopsmiddag? Vi vill inte ha en stel och lugn middag. Det får mer än gärna vara röj direkt, mycket skratt!

    Har ni fått några tips? Varit med om en rolig middag? En väldigt lugn middag?

    Ös på med tips!

    Jag har nämligen suttit och kollat igenom serien som gick på TV4 tidigare (Fyra bröllop) och även fast några brudpar satsar kan det ändå dö ut lite under middagen.

    Hur gör man för att det inte ska dö ut emellan åt?

  • Svar på tråden Hur får man en rolig bröllopsmiddag?
  • Äldre 6 Oct 15:56
    #1

    Detta har jag funderat på. man kanske kan ha någon överraskning när folk börjar slöa till? Fast vad är frågan Tungan ute

  • crs
    Äldre 6 Oct 16:21
    #2
    +1

    Jag inbillar mig att det kanske främst hänger på vad man har för folk där. Trista personer kommer väl vara trista oavsett vad man hittar på? 

    Men för att "underlätta" för kul folk så vill jag säga alkohol + typ en komiker! Det vore väl superkul, att ha en liten standup under kvällen! Det kräver inget av gästerna, men är ändå skoj liksom. Det vore ju ett bröllop man skulle minnas med. :) 

  • Äldre 6 Oct 20:07
    #3
    crs skrev 2015-10-06 16:21:28 följande:

    Jag inbillar mig att det kanske främst hänger på vad man har för folk där. Trista personer kommer väl vara trista oavsett vad man hittar på? 

    Men för att "underlätta" för kul folk så vill jag säga alkohol + typ en komiker! Det vore väl superkul, att ha en liten standup under kvällen! Det kräver inget av gästerna, men är ändå skoj liksom. Det vore ju ett bröllop man skulle minnas med. :) 


    Ja, självklart måste gästerna göra sitt också. Men jag tror det är lätt att vara lite stel och försiktig på bröllop till en början, speciellt om man inte varit på så många bröllop.  :)


     


    Tingeling89 skrev 2015-10-06 15:56:36 följande:

    Detta har jag funderat på. man kanske kan ha någon överraskning när folk börjar slöa till? Fast vad är frågan Tungan ute


    Jadu.. Vi som brudpar får nog inte vara allt för nervösa och tystlåtna för att visa gästerna att det är helt okej att ha roligt under middagen haha


    Då jag själv hatar att stå i centrum och inte kan sjunga funderar jag på att spela in en rolig musikvideo till låten "Älskade ängel" som då kommer vara till min blivande. Den ska då visas någon gång under middagen, förhoppningsvis blir det lite skratt då ;)

  • Äldre 6 Oct 20:55
    #4
    +1

    Jag tror det är bra att sprida till folk vilken typ av fest ni vill ha tex genom att berätta för personer som ska komma vad ni hoppas på och även att skriva på inbjudan eller hemsida att tex spex och annat kul under middagen uppskattas och kan anmälas i förväg till toastmaster. Annars är det väl att bjuda på er själva och alkohol två säkra grejer också :)

  • Plätti­s
    Äldre 7 Oct 15:29
    #5
    +3

    Vi hade ett bröllopsbingo i festhäftet. Med små uppdrag eller saker som skulle hända för att gästerna skulle få kryssa för och få bingo. Jag hade köpt små priser till de fem första som fick bingo och ett fint pris för den som skulle få hela brickan full. Det blev huuuur kul som helst! Vi kunde se från honnörsbordet hur gästerna gjorde coola tricks, pratade med varandra och skrattade och hade roligt. De fick kryssa om de höll tal eller skålade för brudparet, och det lättade upp stämningen lite. 

    Roligast var att jag hade lagt in att min man skulle ta av sig kavajen, och det hade han läst innan var ett fullständigt horribelt etikettsbrott, så han vägrade. Vilket resulterade i att hans mest tävlingsinriktade vänner mer eller mindre klädde av honom till slut. 

    Dessutom hade vi "regler för kvällen" som gjorde att många förstod att det inte var meningen att det skulle vara en stel tillställning. Lägg ner besticken innan du applåderar, håll höger om du ska krypa under bordet, ät bara från din egen tallrik etc. Jag var supernöjd, och det tog inte särskilt länge att sätta ihop det. Allt ordnades i Word och tog högst en timme. 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • tnj
    Äldre 8 Oct 10:07
    #6

    Entusiastiska värdar/toastmasters är bra! De kan hålla igång tempot, berätta anekdoter, visa bildspel, presentera talare mm.

    Är ert sällskap av den sångglada sorten kan ett sånghäfte liva upp stämningen, men då gäller det ju att flertalet uppskattar att sjunga. 

    Inhyrd underhållning är ju också en variant som någon nämnde! Kanske finns någon teaterklass eller spexgrupp i närheten som har några underhållande sketcher att köra? 

  • Äldre 15 Nov 18:00
    #7

    Välj en engagerad toastmaster/toastmadame och prata ihop er med denne om hur ni vill ha middagen. Planera när talen bör hållas (och gör utrymme för spontantal) för att middagen inte ska bli för långdragen. Lekar som engagerar gästerna är bra :)

Svar på tråden Hur får man en rolig bröllopsmiddag?