• Äldre 4 Oct 12:41
    1734 visningar
    3 svar
    3
    1734

    MARY KAY!

    Hej!
    Jag skulle jättegärna vilja komma i kontakt med säljare för mary kay eller ännu hellre; någon som tidigare sålt men nu lagt av. Om ni själva har sålt eller känner någon så är jag väldigt tacksam för svar!
    Det här pga av att jag gör ett skolarbete om just MK, och speciellt om deras ekonomi. 
    Tack på förhand!
  • Svar på tråden MARY KAY!
  • Äldre 4 Oct 21:56
    #1

    Jag har inte personligen sålt för just MK men känner folk som har gjort det.

    Har dock sålt för andra liknande företag och skulle vilja påstå att alla e samma skit...

    Dom lovar guld och gröna skogar men det är bara dom som säljer absolut mest och har flest personer under sej som tjänar några direkta pengar på det.

  • Äldre 5 Oct 07:39
    #2

    Ja jag har förstått att mary kays högt uppsatta damer tjänar massvis medan de nere "på golvet" knappt går runt. Du skulle inte ha lust att fråga någon av dina bekanta som sålt MK om de skulle vilja prata med mig?

  • Äldre 20 Oct 14:19
    #3

    Antar att ditt skolarbete ska handla om MLM-företag (multi level marketing) och denna affärsmodell? Jag kan inte uttala mig om Mary Kay mer än att de hudvårdsprodukter jag provat varit förvånande bra. Dock blir jag uppgiven när jag läser kommentar som: högt uppsatta damer tjänar massvis medan de nere "på golvet" knappt går runt.

    Ska ditt skolarbete spegla denna affärsmodell rättvist och inte bara dina antaganden behöver du sätta dig in i vad MLM är, vad det erbjuder och hur det fungerar. Denna affärsmodell är väldigt rättvis, kan ge stora förtjänster och en möjlighet att bygga substansiell verksamhet. MLM är ingen quick fix och inget för folk som vill "pröva hur det går". De flesta med just misslyckade MLM-erfarenhet har inte betraktat det som ett seriöst arbete, vilket man utför under 40 timmar i veckan (utbildningar, administration exkl) om man jobbar full tid. Man har istället "prövat", lagt ned några timmar i veckan, gjort några presentationer, fått några kunder, hängt med ett tag till och tyckt att man själv jobbar när det bara handlat om få timmar i veckan. Och sen har man lagt av. Få som verkligen har självdisciplin att jobba med frihet under ansvar och behandlar detta som ett riktigt jobb med förståelse för hur företag drivs misslyckas. Att "pröva" och att jobba är två olika saker och inkomsterna blir därefter. Visa mig den företagare, t ex nyöppnad restaurang vars ägare säger att han ska "pröva" hur det går och när han efter 3-4 månader fortfarande inte kan leva på sitt företag säger att detta fungerar inte. Folk förstår oftast att nya företag behöver uppstartstid och investeringar, ibland t o m över 1 år, innan man kan leva på sin verksamhet men med MLM så är det så lätt att avfärda det med att det fungerar inte när man "prövat" i några månader och aldrig egentligen arbetat.

    Hur som; lycka till med ditt skolarbete och förhoppningsvis utnynar det i klargöranden och inte i felaktiga antaganden.

Svar på tråden MARY KAY!