• Äldre 13 Sep 21:16
    4333 visningar
    8 svar
    8
    4333

    Min mamma kommer inte

    Min mamma och min lillebror kommer inte på mitt bröllop, det gör verkligen ont alltså.

    Min mammas och min relation har varit väldigt upp och ner men har varit hyfsad de senaste 2 åren.

    Nu ska vi gifta oss min bättre hälft och jag och hon kommer inte. Först så sa hon bara att hon trodde att inte kunde få ledigt. Vid ett senare tillfälle sa hon att hon skulle göra allt hon kunde för att komma.

    Idag räddades vi som hastigast och hon sa något jätte konstigt. Hon kan inte komma för att skolledningen kommer just den dagen. Jag känner att det måste vara skitsnack. Hon är biträdande rektor på en skola, men jag tycker att det ju borde vara lättare att få ledigt då än om hon fortfarande hade varit lärare? Och om nu skolledningen kommer så är det ju viktigare att rektorn är där än biträdande? Eller? Jag vet inte. Min lillebror ger samma anledning, får inte ledigt ifrån jobbet. Men nu kommer det som får det att knya sig i magen på mig, båda två har hela den här veckan varit lediga från jobbet för att jaga älg i Norrland!! Hur kan det ens vara möjligt att chefen säger ja till jakt i en HEL vecka men inte en dag för ett bröllop?

    De vill inte komma va? ; (

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-09-13 21:17
    Det ska förstås stå träffades och inte räddades.

  • Svar på tråden Min mamma kommer inte
  • mst.mr­sj82
    Äldre 13 Sep 21:51
    #1

    Jag är lessen. Men kan förstå hur du känner. Mina föräldrar kommer inte någon av dom. Vi bröt kontakten för två år sen helt. Jag beklagar,men jag tror inte att dom vill. För då hade hon kommit. ????

  • Äldre 13 Sep 22:48
    #2

    Det är väl så det är... Förstår inte vad det är jag gjort för att vara så oviktig egentligen. Jag har oftast kommit sist men det har berott på att jag är äldst av 4 så det tyckte jag var logiskt även om det var orättvist. Låter väl jätte konstigt förstås.

    Jag bjöd mina syskons pappa som jag växt upp med och som mamma skilde sig ifrån för över 5 år sedan och det var helt självklart för honom att komma. Jag får fokusera på att vara glad för det istället och vara glad för de som faktiskt kommer. Och det är tur jag har världens bästa mormor.

  • Äldre 14 Sep 10:41
    #3

    Det låter onekligen som dem inte vill komma. Det finns nästan inga jobb som inte ger ledigt för bröllop och begravning, framförallt om man säger till i god tid.
    Verkligen jättetråkigt för dig Rynkar på näsan Blir så besviken på folk som håller på på det sättet.

  • Äldre 14 Sep 11:59
    #4

    Det är bara de som kan svara på om de inte vill komma eller om det faktiskt är som de säger. Tråkigt bara att du känner dig ledsen över det. Jag har ingen aning om min mamma kommer komma på mitt bröllop (som inte är förrän om ett par år) då hon skarpt ogillar tanken på bröllop och giftermål. Så det blir spännande att se. Jag räknar inte med att hon kommer i alla fall och vet då inte om min pappa kommer heller, men tror att han kommer göra det då jag är pappas flicka. ;) Min bror brukar stå på min mors sida, men gissar på att han kommer komma ändå. Mor min är inte så förtjust i stora sällskap heller så det är en annan anledning till att hon skulle låta bli att komma.

  • Äldre 14 Sep 12:20
    #5

    Jag skulle försöka sätta mig ner och prata med dom en i taget för att få en ordentlig bild av hur det ligger till. Jag skulle vilja veta om mina familjemedlemmar vill vara med eller inte och det kan vara svårt att veta säkert om man bara pratar som hastigast. För min egen skull för framtiden. Bröllop vet man ju i regel om långt i förväg och är det en dag det handlar om så brukar ju dom allra flesta få ledigt när det dessutom gäller en familjemedlem.

  • Äldre 14 Sep 13:03
    #6

    Vi hade ett avhopp på ca 25 personer pga älgjakten. Så jag vet att många prioriterar den. Det är ju något som många liksom lever för. Det är deras batteriladdning. 
    För oss är det medeltidsveckan som är helig. Och vi missade bröllopsfesten till makens lillebror och fru nu i år pga den. Vi missade dock inte bröllopet eftersom det var förra året och inte under medeltidsveckan ;) 
    Då vi bokar 1-2 år i förväg så kan det kosta oss upp till 15.000:- att avboka den veckan då vi måste avstå från både boende, färja, transport osv. Så om vi vet mer än ett år i förväg så kan vi anpassa oss, men kommer en inbjudan 6 månader innan och det krockar så... tja... 

    Nu kom ju inte min mamma heller med, men det var inte pga att hon inte ville. 
    Utan andra omständigheter som jag inte ska ta här. Så jag förstår att det känns jobbigt att din mamma inte verkar bry sig. 
    Jag skulle nog sagt till både henne och till din bror att det betyder mycket för dig om dom kommer och att det gör dig väldigt ledsen när dom inte visar mer intresse än så här. Du kan förstå problemet med arbete, men det borde gå och lösa på något sätt om dom förklarar för sina arbetsgivare vad det gäller.

    Hoppas det löser sig för dig :) 

  • Äldre 15 Sep 13:38
    #7

    Jag träffade mamma i förrgår, då helt plötsligt är det skolledningen som kommer den dagen som gör att hon inte kan komma. Mormor har en känsla i magen att mamma kommer ändå men helt ärligt är jag inte så sugen på överraskningar.

    Brorsans pappa skulle prata med honom men jag vet inte hur det gått. Jag är ändå så ledsen över just det här med att ta ut en vecka för älgjakt men inte en dag för min skull, man känner sig oviktig.

  • madmox­xi1177
    Äldre 15 Sep 14:08
    #8

    nej men fy... jag kan inte tänka mig att mina föräldrar och syskon inte skulle komma :( så tråkigt. jag är verkligen ledsen för din skull :( :(

Svar på tråden Min mamma kommer inte