• Äldre 2 Sep 23:03
    1217 visningar
    2 svar
    2
    1217

    Extrasmink under kvällen?

    Hej!

    Jag kommer att få håret fixat och bli sminkad innan vigseln, dock misstänker jag att det kan komma några tårar under dagen så jag har börjat fundera på om man bör ha med sig eget smink för att bättra på? Hur tänker ni?

  • Svar på tråden Extrasmink under kvällen?
  • Äldre 3 Sep 07:38
    #1

    När jag sminkar brudar brukar jag rekommendera att ha med puder, läppstift och eventuellt en concealer eller en svamp med lite foundation på så man kan bättra på om tårar skulle komma. En liten sprayflaska kan vara bra också och eventuellt nån extranål om man har uppsatt hår. Oftast grundar man sminket så bra, så det mesta håller även för tårar. Men det är alltid bra att vara lite extra säker.

  • Plätti­s
    Äldre 3 Sep 09:08
    #2

    Jag grät som en dåre när jag höll tal till min man i slutet av middagen, men det märktes inte på sminket över huvud taget. Det blev lite utsmetat under kvällen, men jag sminkades vid 10 på förmiddagen och vi åkte hem från festen vid 5 på morgonen. Så det är inte konstigt att sminket hade åkt lite hit och dit Cool 

    Puder och läppstift hade jag med mig, och läppstiftet bättrade jag på under fotograferingen men sedan låg det i väskan. Pudret hade jag aldrig ens uppe, och då brukar jag bli glansig i vanliga fall. 


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden Extrasmink under kvällen?