• Äldre 2 Sep 23:00
    2938 visningar
    6 svar
    6
    2938

    Byta klänning senare på kvällen?

    Hej!

    Jag har en alldeles fantastisk brudklänning som jag älskar, men den är inte superbekväm. Nu till min fråga, är det helt galet att byta om till en enklare klänning efter första dansen?

    Ekonomiskt sett så spelar det ingen roll, har hittat en klänning för 120 pix liksom.

    Jag tänker också att det är smart att ha en reserv ifall jag skulle vilja byta. Liksom veta att alternativet finns där ifall att. Eller om man olyckligtvis skulle råka spilla något på klänningen t.ex.

    Hur tänker ni?

  • Svar på tråden Byta klänning senare på kvällen?
  • toneca­roline
    Äldre 3 Sep 09:36
    #1

    Såklart man kan byta klänning om man känner för det! Finns nog inga etikett regler som säger att det är förbjudet. Jag har även sett en del klänningar där man kan ta av den långa kjolen och under är det en kortare kjol, allt för att kunna dansa hela natten lång!

  • Äldre 3 Sep 10:54
    #2

    Min kusins fru bytte från brudklänningen till en röd tjusig festblåsa direkt efter vigseln. :) Så det gör man ju som man vill. Som med allt annat.

  • Äldre 4 Sep 10:27
    #3

    jag ska byta från puffig tung maräng till en lätt modified a-line efter vigseln ell middan. beror på.hir jobbig marängen är. den andra är visserligen också en brudklänning men den väger ingenting och den är tunn så man inte svettas så mkt.

    go for it!

  • Plätti­s
    Äldre 4 Sep 15:31
    #4

    Jag gifte mig nu i sommar och behöll min klänning på hela kvällen. Det var helt underbart att få känna mig som 100 % brud hela kvällen, och dessutom älskade jag verkligen min klänning. 

    Enda problemet var att den var uppsydd efter mig med klackar på, och jag orkade verkligen inte ha 13 cm höga klackar hela kvällen. Så de åkte av efter några glas vin och sedan dansade jag omkring barfota i den hela natten. I nederkant är den alldeles kolsvart, vilket jag inte riktigt hade räknat med.


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 4 Sep 15:47
    #5
    Plättis skrev 2015-09-04 15:31:27 följande:

    Jag gifte mig nu i sommar och behöll min klänning på hela kvällen. Det var helt underbart att få känna mig som 100 % brud hela kvällen, och dessutom älskade jag verkligen min klänning. 

    Enda problemet var att den var uppsydd efter mig med klackar på, och jag orkade verkligen inte ha 13 cm höga klackar hela kvällen. Så de åkte av efter några glas vin och sedan dansade jag omkring barfota i den hela natten. I nederkant är den alldeles kolsvart, vilket jag inte riktigt hade räknat med.


    Jag har nog tänkt ha min klänning hela kvällen, även om jag har två brudklänningar och funderar på att byta till den lite enklare senare då den första har stort puff.
    jag ska ha 9cm klackar vilket inte är något jag brukar gå i och jag håller på att gå in dem. Hade inte tänkt ha så höga men när jag såg dem så kunde jag inte stå emot.  jag tror jag mest kommer ha dem under fotograferingen och under själva vigseln sedan  byta om till matchande ballerina -
    funderar på hur mycket man ska lägga upp klänningen när man ändå tänker att man ska ta av sig skorna......???
    överväger om jag ska skippa mina underbara skor och köra enklare kilklackar bara för hållningens skull......????
  • Äldre 10 Sep 13:02
    #6

    Damen min tänkte ha klänningen hela kvällen, men efter cermonin och fotograferingen och att vi skålade utanför lokalen osv så insåg hon hur gärna hon ville ha något enklare på sig, och då gick hon bara och bytte till en annan röd klänning med lite andra accesoarer och halsband. Hon kännde sig fortfarande som "brudklädd" men lite mer svängrum så att säga.
    Gör som hon gjorde om inte annat, ha en i bakfickan som du kan byta till om du vill.

    denna bytte min dam till


    Live free, ride free
Svar på tråden Byta klänning senare på kvällen?