• ampe

    När är det klänningdags? Viktnedgång

    Vårt bröllop har äntligen fått ett datum! I juli nästa år får jag säga ja till mannen jag älskar mer än allt! 

    Hur ska man tänka med klänning? Jag har turen att ha en mycket god vän som är oerhört skicklig sömmerska. Hon har rått mig att vi i god tid ska åka och titta på klänningar så att jag vet vilken modell jag vill ha, eftersom hon vet av erfarenhet att man kanske inte alltid passar i den modellen man tror man vill ha. 

    Nu är det ju nästan ett år kvar tills bröllopet är och jag har tänkt mig att jag ska gå ner sådär 8-10 kilo i vikt innan dess. (sambokilona ;) ) 

    När började ni titta på klänningar? Någon som också tänkt gå ner i vikt och hur har ni gjort med klänningsinköpet då? Vill inte att min kära vän ska behöva jobba ihjäl sig med att sy om den i tid och otid. Och tänk om det är en annan modell man tycker bättre om när man sen gått ner de där kilona?

  • Svar på tråden När är det klänningdags? Viktnedgång
  • Anonym (Katten)

    Första frågan är kanske hur din kropp funkar när det gäller att gå ned i vikt. Jag försökte i ett år innan bröllopet att gå ned och jag hade runt 25 kilos övervikt men det har inte gått ned mer än 5 kilo och då har jag verkligen tränat och försökt äta rätt. Vissa går ned jättelätt andra har jättesvårt att gå ned. Jag kör nu itrims-program och kommer att gå ned 10-15 kilo till bröllopet. Jag har köpt en klänning med korsettsnörning för att det ska bli enklare att justera och jag kommer troligtvis behöva sy in den.

    Vad säger din vännina som är sömmerska? Sen handlar ju vilken klänningmodell som passar om mer än bara vikten. Handlar om kroppstyp - päron, timglas, breda axlar, plattbröst osv. så även om en går ned 8 kilo betyder det ju inte alltid att flera klänningsmodeller passar.

  • ampe
    Anonym (Katten) skrev 2015-08-04 11:37:36 följande:

    Första frågan är kanske hur din kropp funkar när det gäller att gå ned i vikt. Jag försökte i ett år innan bröllopet att gå ned och jag hade runt 25 kilos övervikt men det har inte gått ned mer än 5 kilo och då har jag verkligen tränat och försökt äta rätt. Vissa går ned jättelätt andra har jättesvårt att gå ned. Jag kör nu itrims-program och kommer att gå ned 10-15 kilo till bröllopet. Jag har köpt en klänning med korsettsnörning för att det ska bli enklare att justera och jag kommer troligtvis behöva sy in den.

    Vad säger din vännina som är sömmerska? Sen handlar ju vilken klänningmodell som passar om mer än bara vikten. Handlar om kroppstyp - päron, timglas, breda axlar, plattbröst osv. så även om en går ned 8 kilo betyder det ju inte alltid att flera klänningsmodeller passar.


    Jag tror inte att vikten ska vara några problem att korrigera alls. Min kropp brukar svara bra på träning och kost. Har redan gått ner 2 kilo på några veckor så det ska nog fungera. 

    Precis, det är just det där med kroppsform jag funderar på. Och därför tänker jag att det kanske är bra att redan nu fundera på att börja testa olika för att just se vad som ser bäst ut för mig. Är 159 cm och är rädd för att se kort o satt ut. Ännu en detalj är att det kommer vara ett strandbröllop så jag vill att det ändå ska vara en ganska casualkänsla men med en bröllopklänning.
Svar på tråden När är det klänningdags? Viktnedgång