• Äldre 3 Aug 19:09
    3818 visningar
    8 svar
    8
    3818

    Hyra eller köpa?

    Jag är i full fart med att planera stundande bröllop.

    Det jag funderar på är om jag ska köpa eller hyra bröllopsklänning.

    Jag tänker att om jag köper en kanske jag kan spendera en hel del för då säljer jag den när dagen liksom är över.

    Jag vet inte vad jag kan tänka mig lägga på en köpt klänning för det beror på vad den blir såld för sen.

    Men om jag hyr en så känns det smidigare då man inte behöver lägga energi på försäljning och sånt sen. Då kanske kemtvätt ingår också.

    Det jag funderar på är om någon har koll på prisskillnaderna.

    Har ni hyrt eller köpt? Vad kostar det?

  • Svar på tråden Hyra eller köpa?
  • Äldre 5 Aug 20:22
    #1

    att hyra kan vara både bu och bä eftersom du kan få en helt ny brudklänning från en tusenlapp och uppåt och hyra en klänning kan kosta flera tusen. 
    Allt är ju relativt och beror på vad du är ute efter. 

  • Äldre 6 Aug 11:25
    #2

    Frmförallt på rean kan man få fin klänningr till samma pris som uthyrning, eller iaf nära samma pris.

    Bröllop är ju olika för alla och vissa tycker klänningen är superviktig och ndr köper sin på nelly rean typ. Det är svårt att svara på vilket som är bäst för dig men kan du hitt något fint att köpa i nära samma prisklass som att hyra kostar så hade jag köpt. Av sentimentala skäl.

  • Äldre 6 Aug 12:05
    #3

    Jag vill ha god kvalité och en välgjord klänning och en sån kan ju kosta en hel del. Därför tänkte jag om det va bättre att hyra.

    Vet ni när det är bäst att jaga rea-klänningar?

  • Aniara­4
    Äldre 6 Aug 12:40
    #4
    Blivandegustafsson skrev 2015-08-06 12:05:39 följande:

    Vet ni när det är bäst att jaga rea-klänningar?


    Tidig höst, kanske oktober. Då reas årets kollektion ut för att göra plats för nästa års modeller.
  • Äldre 6 Aug 13:53
    #5

    Va bra då ska jag hålla utkik då :)

  • Äldre 6 Aug 14:12
    #6

    I sthlm finns rea klänningar redan nu, men sen kommer fler senare i höst också.

  • Anonym (Eveli­na)
    Äldre 6 Aug 16:59
    #7

    Sen beror det ju på hur sentimental man är och vad man lägger för värde i sina bröllopssaker.  

    Jag hyrde min första klänning när jag gifte mig första gången och allting ingick i den klänningen som underkjol, tiara, slöja.  

    Jag hade ingenting kvar efteråt mer än några stjälkar av brudbuketten och mina skor.. Resten var puts väck, och det kändes mindre roligt.  Jag hade velat behålla skimret från bröllopet ett tag till.  Kunnat ha klänningen och accessoarerna kvar för att själv kunna välja vad jag ville göra med dom. 

    När jag senare gifte om mig köpte jag brudklänning second hand och den hänger nu kvar i min garderob efter 11 år som gift.  Jag kan sniffa på den och pilla på den om jag vill. Jag har både skor och handskar kvar. Min svärmor har slöjan och diademet och jag kan sniffa i den kartongen om jag vill ha lite bröllopsglitter i näsan.   jag hade tänkt sälja den men jag kan inte. Det blev för stort känslomässigt värde i klänningen.  Nån dag kanske jag kan sy om den igen och göra den till en festklänning att ha vid något tillfälle. 
    Men just nu njuter jag av att det frasar i min garderob när jag öppnar dörren.  

  • Äldre 12 Aug 22:06
    #8

    Hej va kul att du ska gifta dig , vad har du tänkt på priset ungefär ?

Svar på tråden Hyra eller köpa?