• Äldre 2 Aug 00:28
    4146 visningar
    4 svar
    4
    4146

    Enkel vigsel - hur har ni gjort?

    Hej!
    Mycket möjligt att jag postar i fel kategori nu, ny här så jag vet inte riktigt vart det hör hemma...

    Jag och min sambo funderar på att gifta oss borgerligt och sen ha en fest (som inte alls behöver vara i anslutning till vigseln). Vi vill att det ska vara väldigt enkelt, där det mesta som hör bröllop till slopas (typ möhippa/svensexa, klädkoder, tal, bröllopsvals osv).
    Enkelt behöver inte betyda budget. Bara att det där stela ska plockas bort. ;)

    Nån som gjort något liknande eller varit på ett liknande bröllop?

  • Svar på tråden Enkel vigsel - hur har ni gjort?
  • Äldre 2 Aug 10:58
    #1

    Maskeradtema kanske? :D

  • Äldre 2 Aug 19:19
    #2

    min bror gifte sig borgerligt och alla gäster var närvarande på vigseln som var i kommunalhuset. Efteråt följde buffe i brudens föräldrahem, vi minglade kring poolen och bara pratade och skrattade. Inga bestämda platser utan vi var hänvisade till den dukade o dekorerade uteplatsen, några satt sig i hammocken och en del satt på filtar på gräsmattan.  Några tjejkompisar till dom båda dök spontant upp och kuppade med en egenskriven sång och dom blev välkomnade in att stanna kvar.  Presentöppning i vardagsrummet där också tårta o kaffe bjöds. 
    Enkelt , avslappnat och gudomligt roligt!  De var brudklädda. 

    Min bästa vän bjöd på brunch före vigseln. Dom var på en vacker herrgård och det var allmän fotografering i parken utanför och sen gick dom in och åt brunch, sen blev det presentöppning. När det var klart åkte nästan alla gäster med till stadshuset och bevittnade den borgerliga vigseln och efteråt tog brudparet in på hotell.  Enkelt men otroligt romantiskt! 

  • Äldre 3 Aug 09:54
    #3

    Vi hade en enkel vigsel nu i somras. Vi var finklädda men inte "bröllopsklädda". Vi gifte oss på förmiddagen i Rådhuset med bara våra barn och "lånade" vittnen.. Jag hade en enkel (men underbart vacker) bukett. Själva akten gick ganska fort men var ändå högtidlig. Ett av vittnena tog bilder med vår kamera under vigseln och de blev jättefina kort. Vi hade inte tänkt ta några bilder med "riktig" fotograf, men ångrade oss i sista stund och bokade en familjefotografering som vi gjorde efter vigseln. Efter vigseln åkte hela familjen i väg över natten och hade supermysiga dagar tillsammans. Vi har ännu inte planerat någon fest för släkt och vänner, men det kommer kanske.

  • crs
    Äldre 4 Aug 14:58
    #4

    Vi hade ett enkelt, borgligt, bröllop! 

    Började med vigsel på förmiddagen. Det var rätt kort, det vanliga som borglig vigselförrättare kör, plus egna löften och ringvärmning och -växling. Efter det tog vi lite bilder, kort mingel (vi var ute i en park) med lite dricka och så, sen gick vi till en restaurang i närheten och åt lunch i några timmar. Vi var totalt ca 30 pers, och hade det väldigt bra! Det var några som höll tal, och vi hade klädkod (mest för att vi var på en rätt fancy restaurang och inte ville att folk skulle känna sig underklädda). Det var avslappnat, enkelt och fint! Hade vi gjort det igen så hade vi inte gjort en enda sak annorlunda, det var verkligen precis vad vi ville ha. 

    Lär senare i sommar, eller i början på hösten, ha en utekväll med vänner, då vi inte var så många och de flesta av våra gäster var släkt. Men då gör vi inget komplicerat heller, utan bara ett fb-event med "vi kommer vara på detta ställe denna tid denna dag, ni får jättegärna komma och ta en drink med oss för att fira", typ. 

Svar på tråden Enkel vigsel - hur har ni gjort?