• BrideToBe2016

    Köpes: Brudklänningar! Hjälp?!

    Hej alla vackra!

    Jag är "bride 2 be" nästa sommar och det har kommit fortare än vad jag planerat. Jag behöver hjälp med min framtida brudklänning och försöker vara ute i god tid (men 12 månader känns inte tillräckligt).

    Jag hoppas ni kan tipsa om märken, vilken modell man ska ha, och var jag kan hitta alla fina brudklänningar!

    Ps.

    Priset är inget att diskutera, jag vill bara vacker som en dröm, på mitt eget bröllop!

    Kram till er alla!

  • Svar på tråden Brudklänningar! Hjälp?!
  • mst.mrsj82

    Jag kan rekommendera www.jjshouse.com där kan du vraka bland vackra klänningar och ändå få den måttbeställd. Vilken typ av modell känns som du? Prinsess, sjönjungfru modell, fri modell, mycket brodyr och pärlor? Någon färg på klänningen? Min tex ska vara vit med mörkblått släp. Ska den vara med eller utan släp? Lång eller kort? Retro eller modern? Mycket att tänka på. Vi gifter oss i december blev bestämt denna veckan så vi planerar på 5 månader

  • BrideToBe2016

    Hej där! Tack för tipset! Ska in och kolla nu :)

    Jag gillar prinsess-modellen (men inte så att jag ser ut som en bakelse) sen gillar jag också sjöjungfru-modellen också. Det enda jag är säker på är att jag vill ha vit klänning och hjärtformad framtill vid bysten. Hjärtformad, inte med värsta push-uppen och inte heller hjärtformad på det viset att bysten försvinner. Jag vill ha en stilren och elegant klänning, så helst inga avancerade detaljer.

    Om man ska ut och prova klänningar i IRL, var tycker du man ska åka? Vilka butiker ska man besöka? Vad ska man leta efter eller tänka på?

    Du verkar ha stenkoll och vet hur du vill ha allt! :)

  • mst.mrsj82

    Då är det i en butik du ska besöka. Ja jag vet exakt vad jag vill ha:) Tack vare att en fd kompis ville visa mig sin brudklänning förra året. Hon köpte den på jjshouse, då snubblade jag över min där. Men jag har hittat en ännu bättre på ett annat ställe. Hon slutade prata med mig när hon fick reda på att jag var gravid igen. Sen dess har hon vägrat prata med mig tyvärr.


    BrideToBe2016 skrev 2015-07-31 23:19:17 följande:

    Hej där! Tack för tipset! Ska in och kolla nu :)

    Jag gillar prinsess-modellen (men inte så att jag ser ut som en bakelse) sen gillar jag också sjöjungfru-modellen också. Det enda jag är säker på är att jag vill ha vit klänning och hjärtformad framtill vid bysten. Hjärtformad, inte med värsta push-uppen och inte heller hjärtformad på det viset att bysten försvinner. Jag vill ha en stilren och elegant klänning, så helst inga avancerade detaljer.

    Om man ska ut och prova klänningar i IRL, var tycker du man ska åka? Vilka butiker ska man besöka? Vad ska man leta efter eller tänka på?

    Du verkar ha stenkoll och vet hur du vill ha allt! :)


  • Mattis

    Hej!

    Jag ska också gifta mig nästa år. Har börjat kolla lite på brudklänning och har en kompis som gärna ville sy den. Dock måste jag prova modeller som passar just mig innan man far i väg i tankarna. Min sambo tycker dock att vi har lite annat att planerar innan det är dax för klänning och ring, men man kan ju kolla det vid sidan om i alla fall! Glad

    Har kollat nätet mycket och framför allt via printest. Där kan man få mycket inspiration tips.
    Tänk efter vad som passar dig och vad du tycker är fint. Tips som jag fått från kompisar som gift sig innan är att kolla hos flera butiker innan man bestämmer sig och vara ute i god tid, kanske till hösten i alla fall!

    lycka till!

  • jegen

    Jag har denna hemma, oanvänd eftersom jag köpte två olika och den andra "vann".

    Stl 44 enligt lappen i men den är mer en 40.

    1000 kronor inkl frakt.

  • Anna 2016

    Om priset inte är något problem så skulle jag rekomendera dig att gå till någon "finare" bröllopsbutik i stan. Det går att beställa fina brudklänningar från Kina (JJshouse, jenjens house, light in the box osv..) men det är ändå en annan kvalite både på tyget och sömnaden på de man köper i finare butiker.
    Det är svårt att rekomendera någon specifik butik då jag inte vet villken stad du bor i men detta är en av de bästa i Göteborg enl mig http://www.ramonadesign.se/

  • ariene

    Hej!

    Om du vill ha nya klänningar kan du läsa på mina sidor där har kass skrivit detaljerat om butikerna i Göteborg.

    Annars har jag två klänningar jag hade nyligen på bröllopet. Min storlek är 38. Den enda klänningen är märker Enzoani blue och den andra är butikerna eget märke. Kan sälja de för halva priset. Underkjolen finns.

  • Diamana2004

    hej 
    det finns en butik som heter bröllopsbutik i St Eriks plan i Stockholm, dem har fina klänningar tycker jag, sen har jag en helt oanvänd brudklänning med lång slöja som köptes torsdag 2015-07-23 från Milagro i Stockholm, alltså helt ny, vet ej om ni kommer tycka om det men det är bäst när man provar olika modeller för att se vad som passar och inte passar, jag bifogar en bild på det här och om någon är intresserad så är ni välkomna att kontakta mig på mina_jabbar@hotmail.com 


    1
  • BrideToBe2016

    Hej!

    Tack för alla tips och bilder som ni skickat. Jag har nu bestämt mig att min klänning ska vara sjöjungfrumodell, axelbandslös och helst hel vit. Jag ska bifoga en bild, och hoppas ni kan komma med fler tips.

    Jag är fr Malmö-trakten och önskar få tips från alla andra städer också, då jag har inget emot att åka runt i Sverige för att leta efter min klänning! :)

    Vad har ni för erfarenhet av butikerna i Malmö? Lund?

Svar på tråden Brudklänningar! Hjälp?!