• corne88

    Stora storlekar

    Hej

    Jag gifte mig för ett tag sedan och hade stora problem att hitta en butik som hade stora storlekar hemma som man kunde prova brudklänningar i. Lika så har det varit nu, när jag har letat efter en aftonklänning. Är det fler som har samma problem?

  • Svar på tråden Stora storlekar
  • Aniara4

    Jo. Jag köpte min brudklänning på Lilly och det var inga problem. Nu har jag just köpt en urtjusig aftonklänning till en annan tillställning från House of Fraser (brukar även kolla på Debenhams) och håller tummarna för att den passar, annars får jag ta kostnaden för att skicka tillbaka den. Jag handlar ganska mycket kläder online och mest från UK, det händer att något inte blir som jag hade tänkt mig, men jag brukar i princip aldrig bry mig om att skicka tillbaka...

  • Jenny C

    Jag har också en stor storlek (ca 52) och jag har köpt en "vanlig" klänning från jenjenhouse (brudklänning syr mamma). Det finns bilder på den i tråden om kia klänningar om du vill se. Den blev jättebra och jag måttbeställde fick dock ta in den lite i midjan. Även min ena syster och min systerdotter som ska var brudnäbb har beställt klänningar från jenjenhouse och de var jättefina båda två. Så nu har min kräsna mamma :) också beställt klänning från Kina (vi håller tummarna på att även den blir bra). SÅ jag rekommenderar verkligen kina klänningar då de mått syr.

    Jenny

  • Nene79

    Om du vill prova klänningar så skulle jag rekommendera att åka till The Wedding Room som ligger en bit utanför Göteborg. Hon har flera stora storlekar hemma, både brudklänningar och festklänningar.

    Trevlig butik, bra service och mycket bra priser ;)

    Finns på facebook: www.facebook.com/theweddingroom1

Svar på tråden Stora storlekar