• Äldre 22 Jul 16:08
    2021 visningar
    2 svar
    2
    2021

    Utlandsbröllop

    Jag och min sambo är i planeringsstadiet för ett utlandsbröllop augusti 2016. Vi vill ha ett strandbröllop där familj och vänner är med. Vi tänker Medelhavet för att folk ska kunna göra det som en weekend om dom känner för det, men i vilket land det blir spelar inte så stor roll. Vi har inga stora krav, mer än att bröllopet ska vara på en strand, sedan ska det vara en enklare middag i form av buffé och gärna fest med musik och dans efteråt.

    Vi har varit i kontakt med olika resebyråer utan vidare resultat. vissa kräver att vi måste boka resan innan vi får kontakt med en bröllopskonsult, men jag är inte intresserad av att boka något utan att veta vad slutsumman blir.

    Är det någon som har tips och idéer på hur vi ska gå tillväga? Kanske någon som har varit på utlandsbröllop eller rent av planerar sitt eget bröllop utomlands?

  • Svar på tråden Utlandsbröllop
  • Äldre 23 Jul 08:02
    #1

    Hej! 

    Kul med en till utlandsvigsel. Vi planerar att gifta oss i turkiet nästa sommar. Håller på att undersöker om det blir borgerlig vigsel i sverige först och sen ceremoni på plats eller om vi tar en turkisk vigselförrättare. Det blir en liten tillställning med de absolut närmaste i familj och några få vänner. ca 20-30 personer räknar vi med.

  • baller­ina
    Äldre 23 Jul 09:15
    #2

    Jag var med på en vigsel på Arlandas kapell, sedan hade dom hyrt en restaurang med utsikt över start- och landningsbanan. Ännu senare på kvällen åkte vi iväg till Grekland. Vi kom fram mitt i natten, och dagen efter låg vi bara på stranden. Senare den kvällen samlades vi på stranden, lite avskiljt och där hade hotellets personal hjälpt till att ställa fram bord och stolar, och så hade vi en riktig festmåltid med mycket sång och dans.

    Det blev som en hel vecka av bröllopsfest, och det var väldig intimt! Vi var 18 personer som följde med, men kanske 30 på vigseln. Jag tyckte det blev alldeles perfekt, men jag har frågat om de hade velat ändra på något. Eftersom brudgummens pappa var vigselförrättare så hade de nödvändigt vis inte vara i kapellet (som var ganska tråkigt), så de hade nog valt en annan vigselplats. Men det var väldigt smidigt att göra det "juridiska" i Sverige! 

Svar på tråden Utlandsbröllop