• Äldre 16 Jul 14:53
    8756 visningar
    4 svar
    4
    8756

    Soulig Gospelkör i Skåne

    Vi ska gifta oss (kyrkligt) nästa sommar och hade gärna haft en mindre gospelkör som kan sjunga i kyrkan. Jag känner inte så många som kan sjunga så istället för solo-sång så tänkte jag ta dit en kör. Gärna en lite souligare grupp (typ som amerikansk gospel) om ni förstår vad jag menar.

    Det är ett franskt-svenskt bröllop så gärna text på engelska men det spelar mindre roll. Vi är från malmö men bröllopet kommer förmodligen hållas 30-40 min därifrån. Känner någon en bra grupp som har en facebooksida eller något så man kan lyssna på smakprov? Vi kan ju också gå o kolla på deras konsert om de håller någon i närheten av Malmö.

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Soulig Gospelkör i Skåne
  • madmox­xi1177
    Äldre 16 Jul 19:24
    #1

    www.bergagospel.se/


    Utanför Lund/Malmö. De hade säkert tyckt det var roligt. Otroligt duktiga :)

  • Äldre 15 Nov 18:01
    #2

    Du kan gå in och titta på:

    www.mightysisters.com

    Det är en gospel kvartet.

  • Äldre 31 Jan 18:24
    #3

    Hej!

    Mitt tips är gospelkören Gospel Glow i Malmö. Kören sjunger soulig och amerikansk modern gospel. Kören är kopplad till Kirsebergskyrkan i Malmö.

    www.facebook.com/gospelglow/

    Lycka till!

  • Äldre 22 Jan 15:55
    #4

    Hej! Jag har stor erfarenhet av gospel och sjungit solon i en del skiftande körer genom åren. Jag och min tvillingbror samarbetar och att sätta samman en fin grupp av sångare samtt gospelfärgat framträdande kan säkert skräddarsys enligt önskningar.

    Skriv gärna ett mail ( mrhumble99@hotmail.com) eller ring Håkan på 0705-733227 för vidare info.

    Med Vänlig Hälsning

    Håkan

Svar på tråden Soulig Gospelkör i Skåne