• Iza

    STOCKHOLMARE HJÄLP (fest)

    Jag har googlat , ringt och vänt mig ut och in för att hitta mina drömmars lokal...typ.

    Jag är ute efter något som är herrgårdsliknande eller helst nån enorm "veranda" aktig plats som har ett litet tak ovanför sig så att man kan sitta ute oavsett väder där både bord och dans yta finns. Nej tält är inget alternativ.

    Men allt som jag har funnit så måste jag boka deras menyer och dessutom måste gästerna betala för sina drickor och det vill vi inte eftersom vi vill stå för det. Ännu sämre verkar det vara att festen har en tidsgräns på sådana ställen till ca 1-2 på natten och vi vill att festen ska hålla på så länge gästerna orkar !

    Vi har en helt egen vision om både mat och dryck och hjälp med att fullfölja dessa och vill inte ha en förutbestämd meny.

    Vi har funderat på nån fin lantlig gård man skulle ev kunna hyra som är just till för fest men jag har bara hittat ganska slitna sådana vilket kräver väldigt mycket utsmyckning för att få det att komma i skymundan.
    En fest lokal inne i ett bostadsområde vill vi inte heller.....
    drömmen är fina runda bord och inga lågbord förutom brudparets och det blir svårt med något litet värdshus....

    Nå fint strandhus som någon lånar ut ?! Jag är enormt tacksam för tips och kommer att kika på allt tills vi hittar något.

    Vi kommer dessutom ha gäster från olika delar av landet (och utomlands) och det vore dö bra om ni kunde tipsa om billigt boende vi skulle kunna reservera eller hyra då det blir rätt så många...

    Vi vill gärna hålla till på södra sidan (Eftersom vi kommer från haninge ursprungligen) men som sagt kom med tips och råd så kollar vi på allt.

    SNÄLLA SNÄLLA hjälp oss !!!!

  • Svar på tråden STOCKHOLMARE HJÄLP (fest)
  • SilverMia08

    Hej!

    Kolla Tyresö Sjökrog - underbar lokal med stor veranda och vattenutsikt (och när Haninge). Var där igår för att köpa med mat och slogs av att de hade bröllops menyer. http://tyresosjokrog.se/

    Annars finns Tyresö bygdegård http://tyresobygdegard.se/ men osäker på veranda på den.
    Mina släktingar hade bygdegården och de hade sluttid från bygdegården 02 men jag och min m2b rullade hem klockan 06:30 på morgonen och vi var inte sist.


    De har även boende i anslutning till lokalen (tror den heter Prinsvillan) där jag vet att brudparet sov över.

    Vi har själva valt tält som lösning (på Tyresö - haha!) då bygdegården var bokad vårt datum och sjökrogen inte hade öppnat när vi planerade allt. Hade den varit öppen hade vi lätt bokat den! :)

    Lycka till!

Svar på tråden STOCKHOLMARE HJÄLP (fest)