• Äldre 30 Jun 22:39
    11476 visningar
    7 svar
    7
    11476

    rustik lokal i Uppsala, knivsta, sigtuna

    Planerar sommarbröllop till nästa år. Är något desperat efter en mycket charmig lokal i Uppsala, Knivsta eller Sigtuna kommun. Lada, loge, orangeri, stall.. you name it!

    Helst en lokal man kan fixa egen dekoration, mat och dryck.

  • Svar på tråden rustik lokal i Uppsala, knivsta, sigtuna
  • Äldre 12 Jul 17:19
    #1

    Jag är ute efter precis samma sak! Jag kan tipsa om Orangeriet på Lövstabruk. Även Stabby prästgård i Uppsala tror jag är fint. Har du hittat någon annan bra lokal? Tips mottages tacksamt!

  • Äldre 13 Jul 08:49
    #2

    Nu har vi inte haft vårt bröllop än och det kanske blir åt fel håll om du vill mer mot Knivsta /Sigtuna. Men vi bokade Länna gård (12:e september nu i år), ca 2 mil utanför Uppsala mot Almunge. 
    Bra service, man får dekorera och fixa lite som man vill. Stort kök för catering och matlagning. Lite rustik miljö. Om jag inte minns fel så är lokalen ett ombyggt stall. 
    Inte vansinnigt dyrt och en fin omgivning. Tydligen populärt att även hålla vigseln på. Finns en liten damm med en gullig udde som brukar användas till det :)

    www.xn--lnnagrd-5wan.se/

    Om ni skrollar ner så finns portfolio, karta osv :)

  • Äldre 30 Jul 22:52
    #3

    Gå in på min hemsida www.marmagard.se

  • DMC
    Äldre 31 Oct 18:54
    #4

    Were I work in Knivsta they rent out their `matsal and cafe´ cheap. (I think about 300 kr an hour??). You can bring your own food and they have the rest (plates, cups, wine glasses etc. I think it's included in the price?
    Drop me a mail and I'll send you the contact number to Hanna (you can talk Swedish to her then!)

    mccrumdavid19@gmail.com

  • Äldre 1 Nov 16:44
    #5

    Var precis på bröllopsmässa i Uppsala och såg detta o kom o tänka på din tråd här! "Gården är en liten rustik Uppländsk Herrgård med fantastisk miljö där det känns som om tiden stått stilla.Festen har ni i gårdens gamla Snickeri, en stor unik byggnad/lada med mer än 1 meter synlig stensockel som är öppen ända upp i nock. Plats för ca 90 gäster." www.herrgardsbrollop.se/ Såg superfint ut på bilderna! Själv ska vi ha festen på Odinsborg, också rustikt och mysigt men där kommer maten från deras resturang.

  • Äldre 14 Feb 16:25
    #6
    5merca skrev 2015-07-30 22:52:53 följande:

    Gå in på min hemsida www.marmagard.se


    Vet du hur det går till där? 


    Hyr man lokalen och så står man själv för mat och man kan ta med egen dryck och pynta och fixa allt som man själv vill eller?


    Vet du något om priserna på att hyra festlokalen där?

  • Äldre 2 Jun 12:31
    #7

    Kolla på http://ultunastudentkar.se/?p=320&m=478! Det är ett jättefint gammal stall, jag var där på bröllop och det var väldigt fint. Lantligt runt omkring, man kan anpassa mycket själv med dekorationer/mat/osv :)

Svar på tråden rustik lokal i Uppsala, knivsta, sigtuna