• Äldre 20 Jun 07:44
    3174 visningar
    6 svar
    6
    3174

    Vilken färg

    Undrar vad som passar till bröllopsklänning när jag inte vill ha en vanlig bröllopsklänning på grund av att jag har varit gift innan.

    Bröllopet sker i kyrkan.

  • Svar på tråden Vilken färg
  • Äldre 20 Jun 08:15
    #1

    Alla färger borde väl fungera?

    Jag personligen hade nog valt en ljusare pastellfärg. Kanske mintgrönt, ljus turkos eller aprikos. Lite beroende på årstiden Glad

    Svart förknippar jag alldeles för mycket med begravning. Och mörka färger känns generellt lite mer "dystert", även om de också är riktigt snygga. Men det är ju enbart min personliga åsikt Flört

  • Äldre 20 Jun 08:28
    #2

    Tack för svar! Vi gifter oss i maj nästa år å vi båda älskar grönt så jag funderar på att ha en grön klänning. Helst så skulle jag vilja ha en sommar klänning som gick i grönt men vet inte.....

  • Äldre 20 Jun 09:37
    #3
    rosie66 skrev 2015-06-20 08:28:59 följande:

    Tack för svar! Vi gifter oss i maj nästa år å vi båda älskar grönt så jag funderar på att ha en grön klänning. Helst så skulle jag vilja ha en sommar klänning som gick i grönt men vet inte.....


    Grönt tycker jag är en jätte härlig färg. Det tror jag absolut blir jätte fint Skrattande


    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/maxikl%C3%A4nningar/#colors=15


    Nelly.se tycker jag har många fina klänningar i olika färger. Både billiga och lite dyrare. Slänger med en länk till gröna maxiklänningar, lite inspiration Flört

  • Äldre 20 Jun 14:39
    #4

    Om du gillar grönt och inte vill ha vitt så ha en grön klänning. 


    Vill du inte ha en "brud/balklänning" så ha inte det...

    Det finns inte så många regler när man gifter sig, utan det mesta bestämmer man själv :) 


    De tre "måsten" som finns för att bli gift är:
    1- någon att gifta sig med
    2- godkänd hindersprövning som inte gått ut i datum
    3- vigselförrättare/präst med giltig vigsellicens

    Sen kan kyrkan/ prästen ställa krav på hur man får gå in i kyrkan, vilken musik osv
    Och en borgerlig VF kan säga att den inte vill läsa någon dikt eller vad man nu önskar... Men det är en annan sak :) 


    Hur du ska se ut är helt upp till dig :) 

  • Äldre 21 Jun 11:53
    #5

    Tycker du absolut ska ha grönt om du vill ha det. En bekant hade det, hittade tyvärr inte en bra bild på hennes. Det är eran dag! Jag var tidigare med ett forum för alternativa brudar, (finns nu inte kvar tyvärr) men där fanns alla möjliga olika teman, färger och stilar. så ta det som känns som DU!

    Här är en härlig.

  • Äldre 23 Jun 02:40
    #6

    När min bror gifte sig för många år sedan hade hans fru en mycket vacker, enkel, typ mellanmörk, "khaki/militärgrön" klänning. Enfärgad, ej militärmönstrad alltså, haha, i glansigt tyg. Den var supervacker och passade deras enkla sommarbröllop där enbart närmsta familjen närvarade. :)

Svar på tråden Vilken färg