• Äldre 17 Jun 22:03
    2734 visningar
    5 svar
    5
    2734

    Toppa håret innan uppsättning och vigsel eller vänta till efteråt?

    Hej.

    Jag ska gifta mig den 19/7 och har en fundering kring min håruppsättning. Jag har nämligen bokat tid för klippning (enbart topparna) och slingning en och en halv vecka innan bröllopet. Nu fick jag höra från en kollega att det kan vara bra att vänta med att klippa håret till efter bröllopet eftersom det kan bli svårt att styla håret om det är nyklippt. Med andra ord att jag enbart slingar håret hos frisören.

    Vad tycker ni? Hur har ni gjort? Fördelar/Nackdelar?

    Tacksam för svar :)
     Godkväll :) Glad

  • Svar på tråden Toppa håret innan uppsättning och vigsel eller vänta till efteråt?
  • Äldre 17 Jun 23:14
    #1

    Jag kommer klippa mig 10 dagar före bröllopet. Min frisör sa ingenting om det så klipp på :) Man vill ju inte ha fula och frissiga toppar på bröllopsfotona. 

  • Äldre 18 Jun 00:50
    #2

    Har nu slingat håret (12 dagar innan bröllopet) samt toppat. Att toppa håret så många dagar innan ska inte påverka! Och för min del lär inte slingningen påverka heller.

    Hur har ditt hår betett sig innan när det blivit klippt?

  • Äldre 18 Jun 06:37
    #3

    Tack för era svar! Ja, det är precis så jag tänker ang slitna toppar. Att det blir väl inte jättefint på bilderna...

    Mitt hår blir lent och fint efter klippning men inget annat märkbart. Så jag funderar nog att toppa håret när jag ändå är där. Jag har också bokat tid hos frisören 12 dagar innan vigseln :)

    Återigen, tack för era svar! Det här med bröllop är som en djungel och det är så himla mycket man ska tänka på...

  • Äldre 18 Jun 06:40
    #4

    1cinalifetime (vet ej hur man taggar) Stort lycka till med ditt bröllop som är så snart! :) Spännande!

    Stort lycka till även till dig linnen! :) Hoppas ni får underbara bröllop! :)

  • Äldre 18 Jun 11:19
    #5

    Min frisör har förbjudit mig att klippa mig innan bröllopet, just för uppsättningens skull, när håret är nyklippt är det lätt att håret "faller ur", när det är slitet ska det hålla bättre. Men det beror väl också på vilken typ av uppsättning man ska göra :)

    Oavsett hur du gör, ha en fantastisk dag! själv får jag vänta till augusti Solig

Svar på tråden Toppa håret innan uppsättning och vigsel eller vänta till efteråt?