• Äldre 1 Jun 14:21
    920 visningar
    3 svar
    3
    920

    Butiker i stockholm

    Nu har min planering för mitt bröllop börjat och jag undrar om någon vet lite om bröllopsbutiker i stockholm. Jag är en plus size och vet någon om några bra butiker i stockholm där dem har brudklänningar i lite större storlekar? 

    Tack 

  • Svar på tråden Butiker i stockholm
  • Äldre 31 Jul 06:16
    #1

    Kan ju avråda dig att besöka drottninggatan brud och fest.. jag var där i våras och fick höra att de hade inte klänningar i så stora storlekar. Och spets kunde jag absolut inte ha, jag som var aå stor. Kan tillägga att jag är 170 lång och har stl 40..

    hon kanske sa det i någon underlig slags välmening men det var absolut inte vad jag behövde höra då..

    Åkte istället till bridal outlet efter lite påtryckningar från en kompis.. personalen var jättetrevlig, utbudet var inte enormt men priserna var bra. Klänningarna hänger i storleksordning så det går rätt fort att kolla igenom vad man har att välja på.

    Jag hittade en klänning där. Var där i veckan i ren panik då min mage växer oavsett vad jag stoppar i munnen ;) och var rätt orolig.. möttes av ett leende och "det är lugnt, vi löser det"

  • Äldre 31 Jul 06:47
    #2

    Jag är kurvig och väldigt lång (strl 42) och gick till Hornsgatans Stockholm Brud & Fest och har blivit fantastiskt bemött sedan jag var där första gången.

    Rekommenderas varmt!

  • Aniara­4
    Äldre 2 Aug 23:07
    #3

    Jag tyckte Lilly var jättebra (särskilt bra om man som jag är väldigt kurvig och inte jämntjock), men man måste boka tid. Jag var där två gånger och fick jättebra hjälp!

Svar på tråden Butiker i stockholm