• Äldre 1 Jun 08:45
    1688 visningar
    2 svar
    2
    1688

    Skärholmens gård

    Hej!

    Jag och min blivande man funderar på att ha vår bröllopsmiddag och fest på Skärholmens gård. Vi har kikat runt på hemsidan, promenerat utanför gården och bokat in ett möte med dem. Har även googlat och läst de inlägg som finns här på fortumet. Allt låter väldigt lovande!

    Dock är bilderna som finns tillgängliga väldigt få och recenssionerna väldigt gammla (från 2011), så undrar om det finns någon med erfarenhet, upplevelser eller minnen från gården som ligger lite närmare i tiden? 

    Vi planerar bröllopet juli/augusti 2016 och kommer bli ca 70 pers. Så det vi är mest oroliga för är att alla inte ska kunna sitta i samma rum så att det blir dålig gemenskap vid middagen....

    Tacksam för alla tips, minnen och upplevelser!

    /Cecilia

  • Svar på tråden Skärholmens gård
  • Äldre 3 Jun 17:46
    #1

    Update: vi besökte Skärholmens gård igår och fick se lokalerna. Tyvärr var det som vi befarade, rummen är för små. I mitten rummet ryms det 50per, sedan får resterande gäster sitta i angränsande rum, som visserligen har större dörröppningar till mitten rummet, men det kändes ändå inte som en bra lösning för oss eftersom vi kommer bli närmare 80 pers.

    Annars är själva huset och miljöerna jättefina! Så väldigt synd att vi inte får plats =(

    Andra tips på lokaler/gårdar/värdshus och liknande med plats för 80 pers mottages tacksamt =)

  • Äldre 5 Jun 22:11
    #2

    Jag har varit på en bröllopsfest i Skärholmens gård. Skulle gissa att vi var runt 60-70 pers. Liveband under dansen. Tyckte det var ett toppenställe!

Svar på tråden Skärholmens gård