• Äldre 21 May 13:01
    2449 visningar
    1 svar
    1
    2449

    Jag behöver hjälp angående brudnäbb och juniortärnor

    Hej!


    Jag ska gifta mig borgerligt i aug och jag sitter och funderar på om jag kanske inte borde ha någon tärna ändå? 
    Jag har en dotter på 2 år som kommer att vara brudnäbb (hon får sitta och vara söt bara :)) men borde jag kanske ha något mer? 
    Min fästman har ingen best man heller så på hans sida kommer det att vara tomt också.

    Jag har 3 kusiner, en pojke som är 12, en flicka som är 12 eller 13(minns inte för tillfället) och en flicka som är lillasyster till den andra flickan och hon är 11. Kan någon eller några vara junior tärnor..? Det kanske skulle vara kul för dom. Eller? :P
    Sen finns det en mindre flicka på 4 år som är min fästmans systerdotter, kan hon vara något också? Typ hålla ringarna? Trots att jag har förstått det som att det är pojkar som brukar vara ringbärare..?


    Eftersom vigseln är borgerlig så kommer den bara ta ett par min och man kanske inte behöver följa "reglerna" på samma sätt som i kyrkan.. Eller vad tror ni?


    Vi ska inte stå i stadshuset utan detta kommer att ske utomhus vid en sjö vid bra väder eller i våran hyrda lokal och det kommer ett 40-tal gäster. 


     


     

  • Svar på tråden Jag behöver hjälp angående brudnäbb och juniortärnor
  • Äldre 21 May 13:10
    #1

    Det finns inte ens regler om att ni ska ha tärnor och marskalker i kyrkan Flört

    Hoppa över det om du inte vill ha några - ha dom du vill om det är viktigt för dig. 
    Det är bara du som kan ta det beslutet Glad

Svar på tråden Jag behöver hjälp angående brudnäbb och juniortärnor