• Äldre 17 May 22:37
    8688 visningar
    10 svar
    10
    8688

    Vigselring med evighetstecken?

    Vi pratar ringar här hemma och jag har tidigare tänkt mig en förlovningsring i rött guld, väldigt klassisk smal med lite rundade kanter och en vigselring i samma stil men med små diamanter som glittrar.

    Nu hittade jag en superfin men inte så traditionell ring i rött guld med ett evighetstecken. Funderar därför på en förlovningsring likt tidigare beskriven vigselring och denna evighets-ring som vigselring. Får man göra så? Min blivande är inte helt övertygad...

    Här är ringen från Guldfynd, tror att Hallbergs guld också hade något liknande: guldfynd.se/article/ring_i_18k_guld_1385996

  • Svar på tråden Vigselring med evighetstecken?
  • Äldre 17 May 22:53
    #1
    +1

    Får och får, ni får göra precis som ni vill! :) det finns inga rätt eller fel! Den är inte jättetraditionell, men väldigt fin och personlig!

  • Plätti­s
    Äldre 18 May 09:20
    #2

    Fördelen med en traditionell ring (och alla varianter som finns därav) är att de är klassiska och tidlösa. En annorlunda ring är kul, men kommer den kännas lika kul om 20-30 år? Kommer du tycka om den lika mycket om fem eller tio år? 

    Självklart ska du ha evighetsringen om det är den du vill ha Och ringar får man byta ut om man vill, oavsett vad man har för variant.


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 18 May 09:38
    #3

    Jättefin ring! Jag funderar på något liknande men kanske designa själv med en mer klassisk slät ring i botten och med en evighetsslinga uppe på.

  • Äldre 21 May 22:11
    #4

    Vi var och tittade på ringar igår och det visade sig att just den här från Guldfynd var oerhört liten och tunn... It's a no go, det blir lite mer klassiska ringar istället!

  • crs
    Äldre 22 May 08:38
    #5
    +1

    Det finns ju mer diskreta ringar med symbolen med, om det är just den det lockar att ha med. :) Två exempel:



    Om du gillar den, kör! Det klassiska är tjusigt, men om det passar dig att ha något lite annorlunda så är väl en sån ring superfin. :)

  • Äldre 22 May 08:55
    #6

    När min syster fyllde 30 fick hon en ring som jag lät tillverka i tre olika sorters guld med evighetstecknet i. Gult i ringen rött i den liggande 8:an och vitt i cirkeln som går igenom åttan.(dvs  åttan och cirkeln sammansatta i  ett evighetstecken, som man ofta ser i tex hedningsa saker som thorshamamre) väldigt fin symbol


    Live free, ride free
  • Äldre 1 Nov 21:45
    #7

    Vart finns ringen ovan med grå bakgrund? Jättefin!

  • crs
    Äldre 2 Nov 09:34
    #8
    Ringinspiration skrev 2015-11-01 21:45:07 följande:

    Vart finns ringen ovan med grå bakgrund? Jättefin!


    Du menar den jag la upp? :) Den finns här: www.etsy.com/listing/64293024/14k-rose-gold-infinity-ring-eternity&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery&ga_search_query=infinity%20ring&ref=sr_gallery_38
  • Äldre 2 Nov 16:25
    #9

    Väldigt speciella och personliga. Fina tycker jag.

    Gillar bilden till vänster som crs lade upp.

    Skulle mycket väl kunna tänka mig en sådan själv. :)

  • Äldre 4 Nov 22:57
    #10

    Glöm inte hur en "evighetsring" kommer att ligga an mot en slät ring. Blir det fel kan det se ganska konstigt ut och ringarna gnaga mot varandra.

Svar på tråden Vigselring med evighetstecken?