• mtep

    Mina killkompisar på min blivandes svensexa?

    Jag har fyra killkompisar jag känt sedan skolan och som vi bjudit på vårt bröllop. Två av dem har genom åren även blivit kompis med min sambo. Två av dem har dock aldrig hittat på någon med min sambo utan att jag varit med. Sambons närmaste kompisar som fixar svensexan har frågat mig vilka jag tycker ska bjudas med men jag tycker det är så svårt! Han har ganska många vänner så utan mina killkompisar är de redan 11 st å de som fixar tyckte inte de skulle bli för många. De två som han oxå är kompis med kommer vara med men hur göra med de andra två? Bör man fråga så de inte blir sura? Till saken hör dock att min sambo inte gillar en av de andra killarna direkt, så han står ju säkert inte högst på listan på de han vill ha med. Och det är ju "hans dag"... Hur hade ni gjort? Ingen av dem har hört av sig å frågat om svensexa och en av dem har inte osa:at eller ens hört av sig och sagt nåt om bröllopet ( tex tack för inbjudan, vad roligt det ska bli etc som andra gjort)

  • Svar på tråden Mina killkompisar på min blivandes svensexa?
  • mtep

    Hur gör ni andra brudar med killkompisar?? Jag har känt dessa fyra killar i större delen av mitt liv, men de kommer ju inte (gissar jag) bli bjudna till en eventuell möhippa...

  • eemeliie

    Jag och min blivande pratade väldigt öppet om det, eller iaf om vilka han ville ha med på svensexan. Sen slutade det med att mina killkompisar kom på möhippan, vilket jag tyckte var skitkul! Vi hade hippa och sexa samma dag så de kunde inte göra båda. 

  • wifeyforlifey

    Om din blivande man inte tycker om en av dem så ser jag ingen anledning till att bjuda honom. Det är din mans dag, inte din eller dina killkompisars. Eftersom det nu är dina kompisar så får ni väl hitta på något eget.

  • Sthlm2015

    De borde inte vara med på din fästmans svensexa! De är dina kompisar, då kan de väl få vara med på din möhippa?

    Vi har en öppen kommunikation där min fästman har sagt att han vill bara ha sina kompisar och syskons respektive på sin svensexa, och jag vill att mina kompisar (båda könen) är med, sen känns det konstigt att min killes kompisars tjejer/fruar ska vara på min möhippa, men vill de det så är det fine för mig men jag skulle föredra att mina vänner som verkligen känner mig är med än några som jag är ytligt bekant med.

Svar på tråden Mina killkompisar på min blivandes svensexa?