• Hallontjejen

    Filipstads kyrka

    Hej!

    Vi ska viga oss i Filipstads kyrka i sommar men har bara varit där en gång.

    Jag undrar om någon känner till vigselförrättarna i Filipstads kyrka och möjligen kan rekommendera någon? (Vi vet ännu inte vem som kommer att tjänstgöra vid vår vigsel.)


    Har ni i övrigt något tips som kan vara bra att veta om gällande denna vigselplats?Vi har inte påbörjat vigselplaneringen i detalj än, så alla tips mottages tacksamt!

    Hittills har vi insett att parkeringsplatser kan vara begränsat samt att kyrkan är väldigt stor ? men vi har tänkt av avgränsa kyrkbänkarna för en intimare vigsel.


    Tack för hjälpen! Glad


     

  • Svar på tråden Filipstads kyrka
  • Brud i Juli

    Hej :)
    Kanske är sen på att svara här du kanske redan har gift dig? :D
    Jag själv ska också gifta mig i just Filipstads kyrka :D jag ser inga problem med parkering då det finns en parkering ner mot vattnet som ja säkert rymmer 15 bilar om inte ännu fler :D så den rekommenderar jag för jag skulle nog personligen inte vilja ha bilar stånas vid kyrkans ingång :)

    Kyrkan är stor den rymmer mycket folk men om man vill ha ett mindre bröllop så får det plats många personer på dom första raderna :D

  • Hallontjejen

    Nej, det var inte alls för sent - vi gifter oss i slutet av augusti! Glad
    Vad roligt att ni också ska gifta er där!


    Jag håller med dig! Det är ju trevligare att de ställer sig nedanför vid vattnet!
    Men alla åker långväga, och jag tror säkerligen det blir fler än 15 bilar... Obestämd(Det blev 45 inbjudningar / ca 80pers, och några borde visserligen samåka.)
    Så vi tänkte om vi kunde dirigerat om de som inte får plats där nere vid vattnet, till att ställa sig nån annanstans. Flört

    Hur många blir ni? Är ni ifrån Filipstadstrakten?

    Tack för svaret!

Svar på tråden Filipstads kyrka