• Äldre 4 May 08:48
    2456 visningar
    10 svar
    10
    2456

    Köpes: Dekoration i röd, kungsblå eller vit?

    Hej,

    Jag är på jakt efter dekorationer i form av stolsöverdrag/knopplakan i vitt, Dukar i vitt, Löpare/tyll/sidenband/organza i kungsblå eller rött. Vi kommer att vara ca 70-75 pers på bröllopet så jag behöver antingen långa dukar och löpare eller ca 10-20 dukar av kortare modell. Stenar/diamanter i vitt, rött eller kungsblå är också av intresse.  Jag är också ute efter tunna sidenband i rött/Vitt/Kungsblå.

    Har ni några bra tips på vart jag kan hitta något av detta till en rimlig peng så skriv gärna.Är tacksam för alla tips jag kan få:)

  • Svar på tråden Dekoration i röd, kungsblå eller vit?
  • Äldre 7 May 21:49
    #1

    När gifter du dig och behöver dekorationen??
    Jag gifter mig om en månad och tänkte sen sälja dekorationen jag har i rött och spets  Hjärta

  • Äldre 7 May 21:51
    #2

    Att köpa på Ebay och från olika Kina sidor är billigt om du vill köpa nytt Glad

  • Äldre 10 May 17:24
    #3
    Dreaming81 skrev 2015-05-07 21:49:58 följande:

    När gifter du dig och behöver dekorationen??

    Jag gifter mig om en månad och tänkte sen sälja dekorationen jag har i rött och spets  


    Jag gifter mig 4 juli så det kan fungera;) vad har du tänkt att sälja?

    Dreaming81, jag har skickat efter lite siden rosenblad och tärnklänning via kinasida men när det kommer till dekorationen så tycker jag att det är svårt att hitta något som jag känner passar bra in och som inte drar iväg för mycket i pengar:S
  • Äldre 11 May 11:56
    #4

    Detta är de jag tänkte sälja efter vårt bröllop:
    * Stolsöverdrag 79st - spetstyg som ligger över stolsryggen (vi har armstöd på våra stolar). Tyget är IKEA Gulldis
    * Röda organza band att knyta runt stolsryggarna, 100st
    * 24 st vita IKEA Knoppa lakan
    * Massvis med spets - dukar, som vi tänker lägga över Knoppa lakan på borden
    * Hemma gjorda ljuslyktor, spets med rött sidenband runt (glasburkar som jag limmat spets på)
    * Vinglas från IKEA 85st
    * Champagneglas från IKEA 72st
    * Glas skål TRYGG från IKEA - jag ska använda dom med röda "gele kulor" och nån vit blomma i på borden
    * 16st Glas flaskor med kork - IKEA korken
    * 5 st röda små ramar på fot (för att numrera våra långbord) - IKEA Tolsby

    Har även röda "siden" löpare som jag tänker använda till borden som vi inte ska äta vid, tex buffe m.m. Kommer inte ihåg antalet nu. Tror att de är 5 eller 10 st.

    Är de nått som kan vara intressant??

  • Äldre 16 May 07:47
    #5
    Dreaming81 skrev 2015-05-11 11:56:47 följande:

    Detta är de jag tänkte sälja efter vårt bröllop:

    * Stolsöverdrag 79st - spetstyg som ligger över stolsryggen (vi har armstöd på våra stolar). Tyget är IKEA Gulldis

    * Röda organza band att knyta runt stolsryggarna, 100st

    * 24 st vita IKEA Knoppa lakan

    * Massvis med spets - dukar, som vi tänker lägga över Knoppa lakan på borden

    * Hemma gjorda ljuslyktor, spets med rött sidenband runt (glasburkar som jag limmat spets på)

    * Vinglas från IKEA 85st

    * Champagneglas från IKEA 72st

    * Glas skål TRYGG från IKEA - jag ska använda dom med röda "gele kulor" och nån vit blomma i på borden

    * 16st Glas flaskor med kork - IKEA korken

    * 5 st röda små ramar på fot (för att numrera våra långbord) - IKEA Tolsby

    Har även röda "siden" löpare som jag tänker använda till borden som vi inte ska äta vid, tex buffe m.m. Kommer inte ihåg antalet nu. Tror att de är 5 eller 10 st.

    Är de nått som kan vara intressant??


    Absolut! Jag är intresserad av dina stolöverdrag. har så tråkiga stolar men har inte riktigt hittat någon bra lösning då 1/3 av stolarna har armstöd och resten är utan. Dessutom så är det tre olika stolsmodeller. Vita dukar har vi fått tag på men vi har inga löpare.

    Ska kolla in på Ikea och se vad som funkar:) vad vill du ha för stolsöverdragen?
  • Äldre 18 May 08:12
    #6

    Mickis85 - om du skickar ditt tfn nummer till mig via meddelande så kan jag sms dig bild på stolsöverdragen (tycker de är lättare än att lägga in de på datorn för att maila dom) Glad
    Stolsöverdragen är alltså spetstyg som jag "fodrat" en del av på insidan med vitt tyg - för att inte färgen på ryggstödet på våra stolar ska skina igenom.
    Är du intresserad av de röda organzabanden att knyta runt stolarna oxå??

    Pris:
    Stolsöverdrag - 600kr för alla (bara spetstyget har kostat 900kr + fodringen och allt svett å tårar under "tillverkningen")
    Röda organzaband - 300 kr för alla (man kan kanske använda dessa som löpare oxå om man bara vill ha en smal)

    Detta med reservation för att de inte ännu är använda, jag antar att de inte kommer att bli fläckar eller så på (men kan inte garantera de förrens om 3 veckor)

  • Äldre 18 May 21:45
    #7
    Dreaming81 skrev 2015-05-18 08:12:09 följande:

    Mickis85 - om du skickar ditt tfn nummer till mig via meddelande så kan jag sms dig bild på stolsöverdragen (tycker de är lättare än att lägga in de på datorn för att maila dom) 

    Stolsöverdragen är alltså spetstyg som jag "fodrat" en del av på insidan med vitt tyg - för att inte färgen på ryggstödet på våra stolar ska skina igenom.

    Är du intresserad av de röda organzabanden att knyta runt stolarna oxå??

    Pris:

    Stolsöverdrag - 600kr för alla (bara spetstyget har kostat 900kr + fodringen och allt svett å tårar under "tillverkningen")

    Röda organzaband - 300 kr för alla (man kan kanske använda dessa som löpare oxå om man bara vill ha en smal)

    Detta med reservation för att de inte ännu är använda, jag antar att de inte kommer att bli fläckar eller så på (men kan inte garantera de förrens om 3 veckor)


    Det låter som en bra deal. Tyvärr så kan jag inte skicka privatmail till dig. När jag försöker gå in på din profil så står det att den är privat. bör dock tillägga att jag inte har hel koll på hur denna sida fungerar. Min mailadress är mickis85@hotmail.com. om du drar iväg ett mail så skickar jag över telefonnr:)
  • Äldre 2 Jun 13:20
    #8

    Om det inte har löst sig så kolla på www.stolsoverdrag.se . Där kan du hyra lite allt möjligt i dekorationsväg med fri frakt och retur, (och så slipper du tvätta efteråt). Lycka till!

  • Äldre 2 Jun 13:32
    #9

    Som löpare rekommenderar jag sizoweb. Vi hade det på vårt bröllop och det blev verkligen jättefint! Panduro har några färger, men vi beställde från en tysk sida som heter ingrid-baender.de. De har jättemånga färger och det är ungefär halva priset mot Panduro. Vi köpte själva i vinrött och royal blue.

  • Äldre 3 Jun 06:15
    #10
    ssofia skrev 2015-06-02 13:32:03 följande:

    Som löpare rekommenderar jag sizoweb. Vi hade det på vårt bröllop och det blev verkligen jättefint! Panduro har några färger, men vi beställde från en tysk sida som heter ingrid-baender.de. De har jättemånga färger och det är ungefär halva priset mot Panduro. Vi köpte själva i vinrött och royal blue.


    Att jag inte såg detta tidigare. Har skickat efter organza på rulle som jag tänkte ha som löpare. Får se hur det blir. Om det inte alls funkar kanske jag gör som dig och beställer sizoweb.

    Ett mycket bra tips. Tack????
Svar på tråden Dekoration i röd, kungsblå eller vit?