• Äldre 26 Apr 19:44
    3270 visningar
    24 svar
    24
    3270

    Skojakten är knäckande!

    Här går man och tror att när klänningen äntligen är spikad så kommer resten av utstyrseln bara ska falla på plats. Men nej, så magiskt är det tydligen inte.

    Har gått gata upp och gata ner på jakt efter ett par snygga och bekväma skor, som man verkligen kan spendera en dag ståendes i. De som jag hittat har för hög klack, för mycket snoddar, för mycket saker pålimmade stenar (rosetter och annat pynt) eller så är de för spräckliga. 

    Jag var verkligen inte beredd på att det här skulle vara så svårt. Möjligt att man kanske är för petig, men vafan, det är ju ens bröllopsdag. Man vill ju både vara dräggelsnygg och tokbekväm samtidigt. (Helst iförd ett par ballerina). Men det kanske var för mycket att begära..

  • Svar på tråden Skojakten är knäckande!
  • Äldre 26 Apr 21:42
    #1

    Jag har hittat ett par snygga och bekväma från Rainbow Club. Små i storleken, jag har 38 i vanliga fall men 39 var lagom. Har man mindre fötter så heter den modellen Hessy, kostar mindre då det räknas som barnstorlek. Men skorna är precis likadana. Annars kan jag rekommendera dig att spana in andra skor från samma märke :) 


    www.elegantsteps.co.uk/rainbow-club-hayley-ivory-silver-glitter-dyeable-wedding-shoes 

  • Plätti­s
    Äldre 27 Apr 09:29
    #2

    Jag hittade mina på Zalando, de var helt perfekta i storleken, men i annat fall är frakt och retur gratis Fast jag hade motsatt problem, jag ville ha så höga klackar som bara gick hitta (men ändå gå i) eftersom min sambo är så väldigt mycket längre än mig. Så jag började med skorna och letade klänning efteråt.


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Äldre 27 Apr 14:29
    #3

    Jag tycker verkligen att: www.heelow.com/ har superfina skor!
    Annars är mitt tips att kolla på skorna hos alla "svenska modeunder" - märken!
    Alltså typ Tiger, Whyred, Hope osv. vet ej vad de har i år. Men de brukar ofta göra snygga och enkla skor utan massa krims på!

    Lycka till!

  • Äldre 27 Apr 15:41
    #4

    jag måste få hålla med, detta med skor är ju galet. När jag dessutom från början är längre än min blivande och inte kan ha en klack runt 6cm och bara för att krångla till det vill jag inte ha vita utan röda skor. Dålig kombo...

  • Äldre 27 Apr 17:56
    #5

    bara ett tips.. jag hade på mig stövlar när jag gifte mig..

    stirra er inte blinda på enbart pumps eller liknande. titta på ALLA sorters skor. 

    Jag hittade knähöga skinnstövlar i vitt på rean när jag passerade en vanlig skoaffär strax före bröllopet (tänkte mig först vita pumps typ 50-tal)  och för 199 kronor fick jag mina drömmars skor , mjuka och helt underbara att gå i. Taxklack så dom var inte så höga som dom ser ut att vara. 

  • Äldre 27 Apr 19:08
    #6
    Eriikah skrev 2015-04-27 15:41:29 följande:

    jag måste få hålla med, detta med skor är ju galet. När jag dessutom från början är längre än min blivande och inte kan ha en klack runt 6cm och bara för att krångla till det vill jag inte ha vita utan röda skor. Dålig kombo...


    Jag såg ett par assnygga röda på HOBBS. www.hobbs.co.uk/product/display&productvarid=0115-NA10-015H020-GRENADINE%20RED-41&refpage=shoes-boots/flats-pumps
    De hade också ett par snygga ballerina som jag tror var röda..


  • Äldre 27 Apr 19:10
    #7

    Sen är det ju så, att man ju vill hitta ett par skor som skulle kunna fungera för fler tillfällen än bara en dag..
    Så typ läckra, låga, och inte överdrivet brudiga - men ändå brudiga :)

  • Äldre 27 Apr 21:04
    #8
    brekt skrev 2015-04-27 19:10:55 följande:

    Sen är det ju så, att man ju vill hitta ett par skor som skulle kunna fungera för fler tillfällen än bara en dag..
    Så typ läckra, låga, och inte överdrivet brudiga - men ändå brudiga :)


    Hittade inte dom du länkade till men kollade på sidan iaf =)
    På sätt och vis har jag hittat ett par skor men som sagt så är klacken för hög =(
  • Äldre 28 Apr 10:55
    #9

    Synd att du inte skulle gifta dig nästa sommar för då hade jag rekommenderat skor från min fästmans firma. Vi jobbar på att ta fram ett par ekologiska ballerinaskor.. (sök på A.P Hallqvist på Facebook för den som är intresserad).

    Tänkte tipsa om lite olika skor på ASOS. Kan även rekommendera ECCO. De har väldigt sköna skor som håller i evigheter. 

    Tyckte dessa var super roliga:
    www.asos.com/ASOS/ASOS-DARRELL-Pom-Pom-Plimsolls/Prod/pgeproduct.aspx&

    Festliga i silver:
    www.asos.com/River-Island/River-Island-Silver-Slingback-Pointed-Loafer-Flat-Shoes/Prod/pgeproduct.aspx&

    Hudfärgade och enkla:
    www.asos.com/ASOS/ASOS-LUMBA-Pointed-Two-Part-Ballets/Prod/pgeproduct.aspx&

    Definitionen av sköna skor, Toms i spets:
    www.asos.com/Toms/TOMS-White-Lace-Slip-On-Shoes/Prod/pgeproduct.aspx&

    Festlig sko med liten, fyrkantig klack:
    www.asos.com/New-Look/New-Look-Zebra-Embellished-Mid-Heel-Sandals/Prod/pgeproduct.aspx&

    Hoppas att detta var till någon hjälp. 

  • Äldre 28 Apr 13:00
    #10

    Jag hittar inte heller något. 
    Jag har dock inte varit ute i några butiken ännu, utan bara letat på nätet.
    Men till helgen så blir det skoletardags! Åker till sthlm och har tänkt att besöka Lillys butik på Birger Jarlsgatan. Får se om jag hittar något där. 
    Kan tänka mig skor i någon av temafärgerna rosa eller grönt men det är så sjukt svårt att hitta något som jag tror passar mig, kan nämligen inte gå i klackar som är för höga.. :/

Svar på tråden Skojakten är knäckande!