• Äldre 25 Apr 17:23
    1647 visningar
    5 svar
    5
    1647

    Brudtärna

    Jag har hittat en klänning till mina brudtärnor i en bok. Champagne färgad. Jätte fin men vet inte var jag ska hitta detta?

    HJÄLP

  • Svar på tråden Brudtärna
  • Äldre 26 Apr 09:20
    #1

    Ahopp. Googlat? Zalando? Någon klädesbutik på nätet? Låt annars en sömmerska sy upp den.

  • Ms T
    Äldre 26 Apr 11:56
    #2

    Kolla olika klänningar på jjshouse.com där kan du dels få klänningarna mått beställda och jag vet att vissa finns i champagne färg. Du kan få all text, kronor och måtten på Svenska. Min ena kompis köpte sin brudklänning hos dom förra året. Dom har brudtärne klänningar, brudens mor klänningar och fest klänningar över lag. Även skor och andra accisoarer

  • Äldre 26 Apr 12:57
    #3

    ta med dig boken till en bröllopsbutik och visa så kan dom nog hjälpa dig att hitta det du söker! 

  • Äldre 26 Apr 13:03
    #4

    Föressten, vad är det för bok?  Är den ny eller gammal?  Finns det någon bildtext? Det brukar finnas hänvisningar till vad det är för typ av plagg om en modell visar upp något. 
    Är det en arrangerad bild för tex en roman så kan det däremot vara svårare, då får du helt enkelt visa upp bilden för någon kunnig i just tex en bröllopsbutik jag tipsade om eller en sömmerska och fråga om hjälp. 

  • Äldre 1 May 12:01
    #5

    Boken heter Allt om Bröllop
    Vigseln - Festen- Kläderna

    sida 49 i boken. 

Svar på tråden Brudtärna