• Äldre 22 Apr 18:48
    1409 visningar
    4 svar
    4
    1409

    Hur spendera 2-3 "dötimmar" på bröllopsdagen? Tips tack!

    Hej!


    Jag och sambon planerar bröllop i november månad. Kyrkan är bokad till klockan 16.00 vilket känns toppen (vill gärna att det är mörkt när vi går ut), problemet är ju bara att porträttbilderna skall tas 11-13 då ljuset är som bäst. Det vill säga, vi har ca 2-3 timmar att ta död på mellan 13-16 - uppklädda och färdigsminkade. Är det någon som har en idé vad man kan göra under denna tid?

  • Svar på tråden Hur spendera 2-3 "dötimmar" på bröllopsdagen? Tips tack!
  • Äldre 22 Apr 19:29
    #1

    Passa på att äta och bara försöka vila. 


    Och om ni vill så kan ni ju boka någon fin transport till kyrkan sen också, kanske en limousinetur som kör en liten extra sväng

  • Äldre 22 Apr 20:22
    #2

    Vi hade hyrt ett hotellrum(som vi även spenderade bröllopsnatten i) som vi gick tillbaks till efter fotograferingen.

    Hade köpt varsin sallad till lunch som vi åt där, efter att vi bytt till myskläder, sen tog vi det lugnt ett tag och jag bättrade på maken, och bytte tillbaks till klänningen:), innan vi gick till kyrkan.

  • Äldre 22 Apr 22:09
    #3

    Som de andra skriver så borde ni passa på att vila, kanske öppna en halvflaska bubbel ihop på ett hotellrum och äta något gott i lugn och ro? :)

  • Äldre 23 Apr 15:36
    #4

    Enligt vad jag hört från andra brudpar så säger många att dagen brukar vara så fullbokad att man sällan får tid att andas ut och bara vara ensamma med varandra. Jag skulle nog passa på att, som alla redan sagt, ta det lugnt. Äta ngt lätt, vila, kanske kolla på en film tillsammans och bara mysa :)

Svar på tråden Hur spendera 2-3 "dötimmar" på bröllopsdagen? Tips tack!