• Viessa

    Bröllop på hotell i Göteborg

    Hej!

    Vi planerar att ha ett bröllop med ca 30 gäster, och hade gärna bjudit dem på både boende och mat, men vi har lite svårt att hitta något passande ställe. Vi hade gärna varit på något hotell, då vi tycker det hade varit trevligt att vakna upp och äta frukost tillsammans med våra gåster dagen efter. Vi ska inte ha någon traditionell fest eller vigsel, fokus ligger istället på en trevlig middag och kväll på ett hotell.

    Frågan är, finns det några bra ställen för ett större sällskap att komma till? Om det gått hade jag gärna sett att vi fick en avskild del att äta i, alternativt något eget rum att vara i senare där vi inte stör övriga gäster och har möjlighet att bara sitta och mysa tillsammans. Jag vet inte vad bästa sätt hade varit för att ordna det, måste man kanske boka en konferenssal eller finns det hotell med bra alternativa rum/lounge man kan lägga beslag på?

    Budget: 1000kr/person (30.000 totalt). Då ska middag, frukost, boende och umgängesrum/avskild del ingå.

    Jag vet att Hotell Novotel har ett släktträffspaket för 990kr/person som ser rätt lovande ut, har bokat möte för rundvisning på tisdag, men undrar om det finns andra alternativ som är billigare och/eller bättre?

    Tacksam för svar

    Andreas

Svar på tråden Bröllop på hotell i Göteborg