• Äldre 19 Apr 11:32
    3166 visningar
    1 svar
    1
    3166

    Roliga aktiviteter för ungdomligt utomhusbröllop

    Hej på er allesammans!
    Min fästman och jag gifter oss 6 juni och kommer ha ett utomhusbröllop med en klar majoritet av vänner (25-30år) som gäster. Vi kommer vara ca 50 st (sedan är det några få (äldre släktingar) som vi tror kommer åka hem efter middagen).

    Vi kommer att ha vigsel/middag utomhus (middag uppdukad i tält). Vi planerar nu efter lite aktiviteter/lekar att göra efter middagen. Vi har ett flertal gäster som reser till Sverige för vårt bröllop och därför inte känner så många (om ens någon utöver brudparet) så därför vill vi försöka få våra vänner att intrigera med varandra. 

    Vi har tänkt lite på att göra något slags bingo - med små uppdrag (t.ex. håll ett tal, utbringa en skål, berätta en rolig historia för din bordsgranne osv osv) för att folk ska lockas till att göra saker. I så fall får de bingobrickan redan inför middagen. Här tänker vi att vi har något pris till de första 5 som får bingo eller liknande. Vår tanke var att man då skulle kräva en signatur av någon annan som visar att man utfört sin uppgift.
    -> Vad kan ni komma på för fler uppdrag som man kan ha med i en sådan bingobricka? Vi har tänkt på förslag som "dansa en dans med någon som inte är bosatt i Sverige (har åtminstone 5 gäster som ej bor i Sverige) och kan lägga till ytterligare en del om vi inkluderar de som har BOTT utomlands. Är detta för född Stockholm" annars..? På ett sätt vill vi bjuda på samtalsämnen som folk kan luta sig på till en början - ha en anledning till att kallprata (fråga var de är födda osv).

    Min sambo har skojat om att vi ska ha någon slags vuxen-fiskdamm men vi har stannat av den tanken. Vet inte riktigt vad vi skulle dela ut i fiskdammen.

    Vad har ni haft för lekar? Vad rekommenderar ni och vad kan ni tipsa om som kanske blev mindre bra.
    Alla förslag mottages tacksamt!

  • Svar på tråden Roliga aktiviteter för ungdomligt utomhusbröllop
  • Äldre 23 May 20:04
    #1

    Vi har lekt en lek ngr gångerv,,kanske svårt o göra på 50 st personer.... Och beror på hur pass "vågade" era gäster är....

    Jag kan lägga ut det hela vid senare tillfälle,men är typ 1-X-2 frågor typ Vem är sötast, sen alternativ 3 namn (kan ju vara fler)

    Vem har störst?

    osv.... sen ska alla gissa i ett formulär och sen är det upp till bevis... då kallas alla alternativen fram och får göra olika uppdrag.... tex vem är sötast ska alla namnen äta en sockerbulle utan o slicka sig om munnen...

    Vem har störst så kallar man fram killar,, sen är det den som har störst högerfot som "vinner"  finns en del olika saker men är på jobb nu så har den inte här

Svar på tråden Roliga aktiviteter för ungdomligt utomhusbröllop