• Äldre 17 Apr 21:42
    1264 visningar
    1 svar
    1
    1264

    Nät/Kinabutik med full returrätt?

    Jag bor på landet och har svårt att komma iväg och prova bröllopskläder i butik. Tänkte därför beställa hem ett gäng klänningar från jenjenhouse och sen returnera de som inte passade. Som tur var kollade jag noga innan om det skulle gå att göra så för det får man inte! Retur får bara göras om varan är defekt.

    Så därför undrar jag om det finns nån annan nätbutik som man kan beställa relativt billiga bröllops/balklänningar ifrån och som har full returrätt om man ångrat sig/inte vill ha varan. Inser ju naturligtvis att jag måste betala för allt (och få tillbaka senare) samt att kläderna ska vara i nyskick när de returneras!

  • Svar på tråden Nät/Kinabutik med full returrätt?
  • Plätti­s
    Äldre 18 Apr 23:42
    #1

    Zalando har en del brudiga klänningar, fri frakt och retur. Men andra sidor är det sämre med. Lilly.nu har två veckors öppet köp och varierande prisklass på sina klänningar. Jag köpte en klänning därifrån men ångrade mig någon månad senare, och då fick jag inte skicka tillbaka fast den var oanvänd. Fullt förståeligt, men lite jobbigt för en velpotta som jag

    Asos kan också funka, men inga av kinasidorna har returrätt om det inte är något fel på klänningen (och då skickar de ofta en ny, utan att man behöver returnera den första). Åtminstone var det så när jag hittade rätt klänning till slut.

    Ett tips är att leta klänning med snörning eftersom de är lättare att anpassa efter kroppsform. Dragkedja är inte alls lika förlåtande.


    Per aspera ad astra, ad infinitum.
Svar på tråden Nät/Kinabutik med full returrätt?