• Loveit

    Någon som har haft bröllop en hel helg?

    Hej!

    Vi funderar på att ha bröllop en hel helg när vi väl gifter oss. Vi skulle då vara fredagen (kvällen) i byn där sambons föräldrar bor och han själv vuxit upp i. Tänker oss då grilla, bada bastu och bara mysa på. Självklart några roliga aktiviteter också. Sovplatser skulle gå att ordna till dem flesta.

    Lördagen skulle vi då gifta oss och ha bröllopsfest som vanligt och ingenting på söndagen.

    Jag har sett att någon har haft något liknande och det verkar så mysigt! Sen förstår och vet jag att inte alla gäster skulle delta på fredagen och det är inga problem.

    Vad skulle man kunna ha för aktiviteter? Någon som har eller tänkt göra något liknande? Skulle vara roligt att få visa alla vart min sambo kommer ifrån, göra något annorlunda men en väldigt mysig bröllopshelg. :)

  • Svar på tråden Någon som har haft bröllop en hel helg?
  • kouki

    Både min mor och moster gjorde så, de båda gifte sig för några år sedan. Mostern hade även brunch på söndagen, men då var många av hennes gäster boende på hotellet de var på, iom att hennes mans släkt flög in från Argentina och Chile. 

    Jag tycker ditt upplägg låter jättemysigt, och det blir kanske lättare för folk att komma och fira er om de t.ex. inte kan på kvällen vid bröllopet men då kommer på fredagen istället eller något liknande :) Om man har stor släkt eller era familjer inte har umgåtts så mycket tidigare kan det vara en extra trevlig idé och göra det mer avslappnat sen under bröllopsfesten på lördagen!

Svar på tråden Någon som har haft bröllop en hel helg?