• Äldre 13 Apr 10:56
    3048 visningar
    5 svar
    5
    3048

    Lång slöja till klänning utan släp??

    Har googlat massor men hittar inga bilder.... Min klänning är ganska enkel utan släp och för att göra det hela lite mer högtidligt i kyrkan har jag tänkt mig en lång slöja med spetsdetaljer till istället (som sen tas av til festen). Skulle vilja se bild på det men hittar som sagt inget så någon här kanske kan hjälpa? :)

  • Svar på tråden Lång slöja till klänning utan släp??
  • Äldre 13 Apr 11:03
    #1

    Jag sökte helt enkelt på Cathedrad veil...

  • Äldre 13 Apr 11:10
    #2

    Ah smart tack!!

  • Äldre 13 Apr 11:40
    #3

    Felstavat ser jag nu...


    Cathedral veil - givetvis ;) 

  • Äldre 2 Feb 09:38
    #4
    SofiaF skrev 2015-04-13 10:56:19 följande:

    Har googlat massor men hittar inga bilder.... Min klänning är ganska enkel utan släp och för att göra det hela lite mer högtidligt i kyrkan har jag tänkt mig en lång slöja med spetsdetaljer till istället (som sen tas av til festen). Skulle vilja se bild på det men hittar som sagt inget så någon här kanske kan hjälpa? :)


    Blev det en lång slöja? :)

    Du får gärna visa någon bild om du ser detta, eller om någon annan har haft så.

    Jag har i princip bestämt mig för att jag vill ha en klänning utan släp då jag vill kunna ha den hela kvällen och dansen för oss är dagens viktigaste del förutom själva vigseln. (och jag gillar inte looken med släpet "uppuffat" på rumpan) Men det vore roligt att ha något långt, svepande i kyrkan, så jag hoppas kunna hitta någon fin kombination av (ganska vid) klänning utan släp med lång slöja.
  • Äldre 2 Feb 12:12
    #5

    Åh, guh så fint!

    Hur blev det för dig??? :)

Svar på tråden Lång slöja till klänning utan släp??