• Äldre 1 Apr 20:49
    1898 visningar
    4 svar
    4
    1898

    Hår/smink i Hbg?

    I maj är det dags att stå brud. Borgerligt, i all sin enkelhet. Först hade jag inte tänkt att göra något större av det, men känner nu att jag ändå vill satsa lite på hår och smink.

    Men vart kan man vända sig? Någon som har några bra tips på frisörer/sminköser som inte tar en förmögenhet? Inget avancerat än en enkel fläta hade jag tänkt till håret. Jag är kanske sent ute, de jag kontaktat är redan bokade, men jag hoppas att någon här har ett tips som kan ta mig vidare i min jakt.

    Tack!

  • Svar på tråden Hår/smink i Hbg?
  • Äldre 1 Apr 21:23
    #1

    Vilka har du kontaktat? :)

    Har ju bla Electa, Sax in, Make Up Store(för make up)...

    De flesta frisörer som jag kollat upp har ett brudpaket där hår och make ingår :)

  • Äldre 1 Apr 22:17
    #2

    Tack för tipsen! Men Electa har bara make up, likaså Make up store. Jag tror det är dumt att jag sagt att jag ska gifta mig och att det genast måste ta sådan tid. Jag skulle önska en "slarvig" fläta och borde kanske säga att jag vill ha en fest look istället. Det verkar inte kräva lika mycket och jag tror att jag kommer vara minst lika nöjd. Känns som att jag ska lägga krutet på frisören och sedan fixa sminket själv. Även om det hade varit kul med lite extra "pampering" en dag som denna

  • Äldre 2 Apr 12:17
    #3

    Electa på Kullagatan gör både make och hår :)

    Jag kommer också att göra sminket själv. Gick till Make Up Store och fick en sminklektion, där du får produkter för samma pris du betalar, och fick en massa bra tips inför bröllopsdagen :)

  • Äldre 5 May 16:52
    #4

    Jag blev sminkad och fick håret stylat av en helt fantastisk makeup-artist i Helsingborg, Sofia Boman.

    Rekommenderas varmt, hon är lugn och lyhörd och tar sig hem till dig eller tar emot i sin studio.

    Hon stannar oxå så länge man vill på bröllopsdagen, mig hjälpte hon med klänningen och justerade hårslingor som hamnat fel :)

    Kolla med henne om hon har tid, som sagt, fantastiskt duktig tjej!

    www.sofiaboman.com/

Svar på tråden Hår/smink i Hbg?