• Anonym (Brude­n)
    Äldre 31 Mar 21:27
    3472 visningar
    4 svar
    4
    3472

    30-års fest som slutar med bröllop?

    Hej!

    Vi har länge pratat om att gifta oss men det blir liksom aldrig av. Pengar kostar det och vi har alltid prioriterat husrenovering. Sen blir jag bara stressad av hur vi vill ha det.

    Men idag kom jag på att vi kanske kan bjuda alla nära på sambons 30-års fest nästa sommar som då ska vara en maskeradfest (älskar maskerad) men då kommer jag ha brudklänning och sambon kavaj och hela köret!

    Då kommer det bli avslappnat, inga höga förväntningar och vi är ändå finklädda.

    Låter det som en korkad idé?

    En 30-års fest är man ändå ute i god tid med så borde inte vara några problem. Sen kanske man får avslöja åt farmor och de äldre om att vi ska gifta oss.

    Låter det knäppt? ????

  • Svar på tråden 30-års fest som slutar med bröllop?
  • Äldre 31 Mar 21:47
    #1

    Risken finns alltid att folk ni vill ha där (och som gärna skulle komma på ert bröllop) prioriterar bort en 30-årsfest.


    Men om ni är villiga att ta den risken så är det väl inga problem :) 


    Det finns även folk som kan känna sig "lurade på konfekten" om dom inte liksom har fått hela biten (förväntan inför bröllopet, presentfunderingar, möhippa/svensexa... tärna/marskalk osv...) 
    Det betyder dock inte att ni behöver anpassa er efter sånt. Utan mer att det kan vara bra att tänka igenom och ha svar till frågor eller sura miner som kan uppstå (långt ifrån säkert att era vänner/släktingar reagerar så, men det har hänt, det kan man se här inne i gamla trådar exempelvis) 

  • Anonym (Brude­n) Trådstartaren
    Äldre 31 Mar 21:56
    #2

    Ja, jag har också funderat på det du skriver. Men jag tror (tyvärr) att det skulle bli mer sura miner om vi körde på ett traditionellt bröllop. Många som har haft mycket att säga om syskons bröllop, tyvärr.

    Sen att vissa kanske inte kommer är något vi får ta. Kanske att vi i så fall ger dem en hint om vad som ska ske ifall de tackar nej.

    Men nu är ju inget bestämt alls, kom bara på idén idag haha ????

  • Äldre 31 Mar 22:02
    #3

    Fortsätt fundera på det :) 


    Sånt där brukar mogna med tiden

  • Äldre 1 Apr 07:34
    #4

    jag säger: KÖR PÅ!!!!
    Det är ju ni som ska göra hur ni vill ha det!

Svar på tråden 30-års fest som slutar med bröllop?