• Äldre 29 Mar 18:24
    1194 visningar
    3 svar
    3
    1194

    Tänka på vid lokalbokning

    Hej =)

    Jag och sambon är i lokalbokartagen för vårt bröllop, och funderar på vad vi bör tänka på inför att boka lokalen..
    Tänker på själv: kontrollera att man får ha med egen alkohol, hur många bord/stolar/porslin etc som ingår i hyran, vad för försäkringar som ingår och eventuell självrisk för dessa..
    Sen såklart de praktiska sakerna kring hur vi tänker oss festen och att lokalen lämpar sig för det ändamålet, parkeringsmöjligheter i området, hur lätt eller svårt det är att ta sig dit från kyrkan...

    Men har ni något mer vi bör tänka på är jag jättetacksam för tips =)

  • Svar på tråden Tänka på vid lokalbokning
  • Äldre 30 Mar 08:13
    #1

    Vi är lite i samma sits :)
    Det kan vara bra att fråga om de har någon musikanläggning, om det går att koppla in dator/telefon. Projektor om man är intresserad av att visa bildspel, och mikrofoner om det är en stor lokal, så att talen hörs.

    När gifter ni er?

  • Äldre 30 Mar 11:34
    #2

    Bra att tänka på är NÄR får ni tillgång till lokalen ? 
    Viktigt att tänka på när det gäller att komma dit och duka o dekorera osv. 

    Och NÄR måste lokalen vara utstädad och lämnad?  Jätteviktigt för er att ha i åtanke dagen efter bröllopet.. vem städar ur och när måste det vara gjort? 

    En annan bra sak är också att tänka på hur alla gäster tar sig hem. Finns det möjlighet för buss eller annan kollektivtrafik i närheten? Behöver någon ta sig hem tidigt på egen hand måste det finnas möjligheter utan att behöva kosta 900 spänn i taxipengar...

  • Äldre 30 Mar 23:15
    #3

    Tack för era tips! De ska jag komma ihåg :)

    Vi gifter oss nästa sommar så är ju gott om tid kvar, men eftersom vi ska gifta oss i min hemstad som vi inte är i så ofta börjar vi kika på lokaler nu under påsk när vi åker dit :)

Svar på tråden Tänka på vid lokalbokning