• Äldre 23 Mar 15:52
    2192 visningar
    4 svar
    4
    2192

    vilken ordning

    HEJ!
    Vårt bröllop kommer att äga rum i vår trädgård kl 13.30. Hur gör man sedan med mat och allt...finns det någon ordning man måste hålla sig till eller kan man ha middag kl 14.30? Eller kan man köra tårta och kaffe, mingel och musik och sedan middag?

  • Svar på tråden vilken ordning
  • crs
    Äldre 23 Mar 16:35
    #1

    HOJ!
    Jag personligen skulle nog tycka att det kändes lite märkligt att äta middag så tidigt (jag tänker att då är man ju hungrig och vill ha mat igen vid typ 19), så jag hade nog valt att göra tvärtom! Alternativt mest kaffe och något lättare, typ lite fika, och sen senare middag och tårta efter det. Eller lunch innan vigseln, och tårta efter, beroende på om ni vill "dra ut" på det till kvällen eller om ni är nöjda med att ha något på dagen. :)

  • Äldre 24 Mar 10:58
    #2

    Middag kl 14.30-15.00 är lite väl tidigt. Möjligtvis om ni kör någon lättare buffévariant men få är sugna på en riktigt mastig trerätters middag vid den tiden :) Ett alternativ är ju som du säger att bjuda på kaffe, fika och lite mingel. Kanske köra någon aktivitet (typ tipsrunda eller någonting annat) och sedan ta middag senare vid mer "normal" middagstid.

  • Äldre 24 Mar 16:51
    #3

    Tårta och kaffe efter vigseln låter som en bra idé. 
    Man kan ju alltid ha dessert efter middagen också :) 

  • Äldre 24 Mar 17:00
    #4

    Man har väl aldrig middag den tiden oavsett om det är en vardagskväll, vanlig helg eller bröllop liksom? Glad

    Beroende på hur länge ni ska hålla på så kan ni lägga maten när som helst egentligen, men i så fall kan det vara bra att tala om för gästerna att maten serveras den tiden, så dom inte käkade en stadig lunch precis innan dom åkte till er (men kalla det inte "middag" då utan helt enkelt presentera det som "maten serveras" eller "buffén dukas fram") .

    Annars kan ni ju alltid servera lite enklare plock, typ tapas, snittar eller ost och kex och lite bubbel och ha mingel en liten stund efter vigseln. Kanske köra presentöppning om ni vill ha det, bara för att dra ut på tiden så ni kan ha en tidig middag runt 16,30 eller så... Alltså om ni vill ha tårtan efter maten... Annars kan ni börja med fika, sen mingel och så middag som du tänker Glad

Svar på tråden vilken ordning