• Äldre 21 Mar 19:55
    4114 visningar
    3 svar
    3
    4114

    Beskrivning brud och brudgum i festprogrammet?

    Behöver tips på roliga sätt att skriva om brudens och brudgummen i festhäftet. Funderar lite på att ta olika årtal och skriva vad vardera part gjorde vid tillfället. Men hur "skämtsam och rolig" kan man vara?


    Nån som har tips på andra roliga sätt för presentationen som inte enbart är pluttenuttigt?

  • Svar på tråden Beskrivning brud och brudgum i festprogrammet?
  • Äldre 21 Mar 23:36
    #1

    Följer!

  • Äldre 22 Mar 17:56
    #2

    Vi har gjort ett litet frågeformulär i vårt festprogram. Såhär ser min blivandes sida ut har tagit bort svar osv, har även med en liten "profilbild" från när vi var små):


     


    Namn: XX


    Ålder: X


    Uppväxt i X


    Inga syskon.


     



    Vad tänkte du om Sara första gången ni träffades?


     


    Om Sara var ett djur, vilket skulle hon vara då?


     


    Vem skulle spela Sara i filmen om hennes liv?


     


    Vilket TV-program skulle Sara helst delta i?


     


     


    Vad har du lärt dig sedan du träffade Sara?

  • Äldre 24 Mar 22:42
    #3

    Jag funderar på att låta brudtärna och marskalk skriva varsin beskrivning om mig och min blivande make.. vi har ju själva skrivit om alla de andra gästerna.
    Tänker att det kan bli en rolig twist, för det blir ju ett utifrån-perspektiv som tar upp saker som hänt i hela våra liv, inte bara de senaste sex åren (som vi känt varandra när vi gifter oss).

    Isåfall tänker jag att det kanske blir en lite längre text om oss, säg max en halv A5-sida per person, sedan följt av beskrivning av varje gäst på ca 2-3 meningar var..

    Jag tycker det är roligt att vara lite skämtsam, så länge man passar sig för att någon kan ta illa upp, men det ska nog vara väldigt grovt för att någon ska göra det... Men det känner man ju själv, det är ju ens egen släkt och vänner som ska läsa det =)

Svar på tråden Beskrivning brud och brudgum i festprogrammet?