• Linngb­g
    Äldre 16 Mar 10:53
    1123 visningar
    4 svar
    4
    1123

    Klänning i strl 48/50 The wedding room och Svahns bröllop?

    Hej på er,
    jag gifter mig i mitten av september i år och tänkte börja jakten på klänningen. Jag har ca storlek 48 och har hört att både The Wedding Room i Hällningsjö och Svahns bröllop i Kungsbacka ska ha ett bra utbud av större storlekar. Någon som har varit där och kan dela med sig av sin erfaranhet? Eller har något tips på en annan affär man absolut borde gå till?  Glad

  • Svar på tråden Klänning i strl 48/50 The wedding room och Svahns bröllop?
  • Äldre 16 Mar 21:50
    #1

    Hej,

    Jag var Svahns för ett par veckor sen., har själv strl 52. Svahns var bäst av de butiker jag var. Då var vi på remans, wedding square och Johans högtidskläder. Dock hade de andra 3 också klänningr som jag kunde prova. Dock var de för små för mig men kommer nog passa dig. De kan dessutom beställa hem klänningarna i rätt storlek. Det hinner du om du börjar titta nu och gifter dig i september. Det är ca 4 månaders leverns tid.

    Lycka till!

    Jenny

  • Linngb­g
    Äldre 12 Apr 12:16
    #2
    jw6nrq skrev 2015-03-16 21:50:34 följande:

    Hej,

    Jag var Svahns för ett par veckor sen., har själv strl 52. Svahns var bäst av de butiker jag var. Då var vi på remans, wedding square och Johans högtidskläder. Dock hade de andra 3 också klänningr som jag kunde prova. Dock var de för små för mig men kommer nog passa dig. De kan dessutom beställa hem klänningarna i rätt storlek. Det hinner du om du börjar titta nu och gifter dig i september. Det är ca 4 månaders leverns tid.

    Lycka till!

    Jenny


    tack för svaret! och ursäkta mitt sena svar ^^ jag var både på svahns och the wedding room, håller helt med dig om att svahns var bättre! det slutade med att jag köpte en axelbandslös dröm med spets över bysten från Lilly i strl 46 där - var visst inte lika stor som jag trodde + att snörningen i ryggen hjälper. är såå glad att jag hittade klänningen så snabbt, det trodde jag aldrig! ska göra ett par ändringar ändringar i form av att lägga till ett lager tyll ovanpå ena delen av kjolen samt små ärmar/axelband i spets. åhh den kommer att bli helt perfekt!
  • Äldre 19 Apr 13:21
    #3

    Jag har varit på både Svahns och The Wedding Room och jag tyckte att det fanns bra klänningar på båda ställena. Dock måste jag säga att servicen var överlägset bättre på The wedding room och de hade även en mer rimlig prisnivå (som inte är helt irrelevant när man ska gifta sig.... ;)

    Lycka till!

  • Linngb­g
    Äldre 19 Apr 21:00
    #4
    Stella76 skrev 2015-04-19 13:21:17 följande:

    Jag har varit på både Svahns och The Wedding Room och jag tyckte att det fanns bra klänningar på båda ställena. Dock måste jag säga att servicen var överlägset bättre på The wedding room och de hade även en mer rimlig prisnivå (som inte är helt irrelevant när man ska gifta sig.... ;)

    Lycka till!


    jo hon hade rätt mycket klänningar på the wedding room också, dock inte så många i min storlek just då och de som fanns inte var tyvärr inte min stil alls. men håller med om att hon var jättetrevlig! prismässigt var the wedding room billigare, men när man har lite större storlek som jag har så finns det inte lika mycket att välja på och då kommer priset nästan lite i andra hand. iallafall för mig - och inom rimliga gränser förstås :)
Svar på tråden Klänning i strl 48/50 The wedding room och Svahns bröllop?