• Virvlande

    Billiga dekorationstips

    Är rätt ny här, så ursäkta om det redan finns en tråd för detta.
    Tänkte att vi kunde tipsa varandra om billiga sätt att dekorera festlokaler eller vigselplatser.
    Jag kan tipsa om att gå och rota bland tygbutikernas stuvbitar. Köpte en stor bit grovt linnetyg (färg ungefär som juteväv) idag för ynka 35 kr. Det ska rivas i remsor och användas till att linda in burkar och vaser för blomsterarrangemang.

    Som bordsplaceringskort tänkte jag använda dessa från ikea: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/90248049/
    Kanske knyter dem runt vinglasen eller så. =)

  • Svar på tråden Billiga dekorationstips
  • Tingeling89

    Åh vilken bra idé. Har själv inte tänk så långt men hänger gärna här i tråden och får lite inspiration Glad

  • Nightrod

    Vi komemr att ha stora vaser/urnor med vass samt att vi kommer odla en jävla massa blommor på landsstället.
    Annars är det grymt bra på tex hötorget i sthlm eller liknande där de säljer färdiga buketter, grymmt fina och billiga


    Live free, ride free
  • Nyfiken gul , nu fru

    Billigaste sättet att dekorera festlokalen är att LÅNA saker. 

    Använd vita underlakan att använda som bordsdukar. Då slipper man vara rädd över såsfläckar och annat. Lägg dom omlott och voila ni har fin dukning på några sekunder.  Välkänt tips från restaurangbranchen..  Då kan man in och botanisera i sitt eget linneskåp och låna runt hos andra. 

    Kandelabrar, ljuskoppar, vaser , dekorationsstenar osv finns alltid hemma i någon variant och går lätt att låna ihop.  in o rota hos mormor och farmor och svärmor! 

  • Natasja

    Vi tänkte göra egna pompoms av silkespapper och hänga i taket på partytältet. tinyurl.com/k4je6h6 Eftersom deras funktion främst är att bidra till färgtemat och ingen kommer studera dem på nära håll så behöver de inte vara perfekta. Övriga dekorationer kommer inhandlas på IKEA, Rusta, Søstrene Grene och i andra billiga butiker.


    Blommor ska vi odla själva i kolonilotten, både till bordsdekorationerna och till brudbuketten. Jag gillar inte alltför tillrättalagda blomarrangemang utan föredrar buketter med en naturlig look Glad

  • Virvlande
    Nightrod skrev 2015-03-10 09:56:46 följande:
    http://www.brollopstorget.se/forum/thread/4060089-ge-mig-bilder-pa-ert-pyssel-infor-den-stora-dagen

    Massor med pysseltips från andra medlemmar, finns massor med trådar om olika förslag under fliken till vänster ?pyssel och presenter?
    Ja jag såg den kategorin sen. Har bara lallat runt på forumen utan att riktigt se alla bra ställen man kan hitta tips på. Jag skyller på att jag inte ens planerat vårt bröllop i en vecka än och allt fortfarande är rosaskimrande och luddigt. Oskyldig

    Kommer få en massa blommor från mina föräldrar sen, vi bor i lägenhet, så det är svårt att odla mycket på balkongen. Mamma ska sätta lupiner som jag tänker "sno". =P

  • Virvlande
    Nyfiken gul , nu fru skrev 2015-03-10 11:16:09 följande:

    Billigaste sättet att dekorera festlokalen är att LÅNA saker. 

    Använd vita underlakan att använda som bordsdukar. Då slipper man vara rädd över såsfläckar och annat. Lägg dom omlott och voila ni har fin dukning på några sekunder.  Välkänt tips från restaurangbranchen..  Då kan man in och botanisera i sitt eget linneskåp och låna runt hos andra. 

    Kandelabrar, ljuskoppar, vaser , dekorationsstenar osv finns alltid hemma i någon variant och går lätt att låna ihop.  in o rota hos mormor och farmor och svärmor! 


    Ja visst är det så. =) men oj vad olika stilar våra familjemedlemmar har. Visst kan man nog låna något här och där, gärna neutrala saker som lakan, men många saker kommer nog tyvärr inte gå så bra ihop. Tro mig, jag tycker att det är jättecharmigt med eklektisk dekor, men vissa saker ska inte stå ihop. =P
  • Virvlande
    Natasja skrev 2015-03-10 11:39:25 följande:

    Vi tänkte göra egna pompoms av silkespapper och hänga i taket på partytältet. tinyurl.com/k4je6h6 Eftersom deras funktion främst är att bidra till färgtemat och ingen kommer studera dem på nära håll så behöver de inte vara perfekta. Övriga dekorationer kommer inhandlas på IKEA, Rusta, Søstrene Grene och i andra billiga butiker.


    Blommor ska vi odla själva i kolonilotten, både till bordsdekorationerna och till brudbuketten. Jag gillar inte alltför tillrättalagda blomarrangemang utan föredrar buketter med en naturlig look Glad


    kul idé med pompoms. =)
  • mtep
    Natasja skrev 2015-03-10 11:39:25 följande:

    Vi tänkte göra egna pompoms av silkespapper och hänga i taket på partytältet. tinyurl.com/k4je6h6 Eftersom deras funktion främst är att bidra till färgtemat och ingen kommer studera dem på nära håll så behöver de inte vara perfekta. Övriga dekorationer kommer inhandlas på IKEA, Rusta, Søstrene Grene och i andra billiga butiker.


    Tips från IKEA =)
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40251082/
    www.ikea.com/se/sv/catalog/products/20251083/
Svar på tråden Billiga dekorationstips