• Äldre 8 Mar 21:53
    1781 visningar
    4 svar
    4
    1781

    Var gör jag av handväskan

    Jag läser på massa ställen att det är jätteviktig att ha en handväska med sig, men jag känner inte för att ha med mig en handväska fram till altaret. Så var gör jag av den? Jag kommer även att behöva näsdukar, har någon något tips var jag stoppar dessa.

  • Svar på tråden Var gör jag av handväskan
  • Äldre 8 Mar 22:00
    #1

    Jag hade ingen handväska.
    Eller tja jo... jag hade en påsväska hängande i bältet, men jag hade liksom inte hela bohaget där och jag stod inte och grävde i den...


    Jag hade en näsduk gömd i handen och en instoppad innanför uringningen som var lätt att fiska fram OM jag behövde.
    Hade maken haft en vanlig kostym så hade han fått lov att ha näsdukar (lösa) i fickorna på den :P

  • Äldre 9 Mar 08:44
    #2

    Jag hade inte heller någon handväska som jag bara runt på. Hade en liten weekendbag där jag stoppade ner min minsta handväska med det nödvändigaste samt extra skor och stay-ups m.m. Den väskan fick bestman hjälpa till att flytta vid behov annars så stod den på en plats och så gick jag dit på vägen till toaletten om jag typ behövde hämta läppstiftet för att bättre på lite.
    På vigseln hade min man näsdukar i innerfickan på sin kavaj som jag lite diskret bad om vid behov, funkade utmärkt.

  • Äldre 9 Mar 10:25
    #3

    vad ska man med handväska till under vigseln?  

    Mobilen lämnade jag hemma
    jag skulle inte handla något så plånboken var också hemma 

    Läppstift och en tygnäsduk fick min man ha i en av kavajfickorna.  (ingetdera användes ) 

    Ska man iväg någonstans efter festen så väska är nödvändigt skulle jag förvara allt jag behöver inlåst i bilen och låta maken ha näsduk och läppstift tillgängligt. 

    Vi hade presentöppning och tårta hemma i vårt hus och när det var dags för oss att åka på bröllopsnatt så tog jag min vanliga handväska med mig och hade redan packat en väska för övernattningen. 

    är man i behov av en liten kofta eller behöver byta skor så skulle jag istället se till att någon av gästerna har hand om dom sakerna. Stoppa det i en tygpåse och ge till tex mamma direkt på morgonen så vet du att sakerna finns när du behöver dom. 

  • Äldre 9 Mar 17:49
    #4

    Håller med de ovanstående, det är inte mycket du behöver under själva vigseln så en handväska kan du kanske lämna hos din tärna eller någon annan gäst? Om din make har fickor kan han säkert ha näsdukar i beredskap (det ska gudarna veta att jag kommer att behöva!) eller så stoppar du ner en lite diskret i urringningen. Har även hört om fall där prästen kan kunnat bistå med näsdukar. Så den biten löser sig säkert på ett eller annat sätt! Men det enda du ska ha i händerna när du går mot altaret är din makes hand i den ena och brudbuketten i den andra! :)

Svar på tråden Var gör jag av handväskan