• Äldre 6 Mar 13:52
    2291 visningar
    5 svar
    5
    2291

    Bröllop sommaren 2016

    Hej!

    HAN SA JA!

    Jag friade till min sambo och han sa ja! Jag är nog den lyckligaste tjejen på denna jord! Men då detta är okänd mark för oss båda, vill jag fråga er.

    Vad ska man tänka på?
    Vad ska man ha som lägst budget?
    Stort eller litet?
    Vad ska man bjuda på för sorts mat?

    Vill gärna ha lite tips :)

  • Svar på tråden Bröllop sommaren 2016
  • Äldre 6 Mar 15:30
    #1

    Hej!
    Grattis!!
    Här är vi också ganska "ny-bokade" för bröllop. Bestämde oss för 3 veckor sedan :) Vi kommer gifta oss den 28 maj.

    Jag förstår din känsla kring "världens lyckligaste" för jag känner likadant ;)

    Det första vi gjorde var att prata igenom hur var och en av oss ville ha bröllopet. Vi var överens om att vi ville ha en stor fest, och vill därmed kunna bjuda alla våra vänner, utan att känna att vi behöver solla eller sätta gränser. Gästlistan hamnade på dryga 85 gäster. När den väl var klar kunde arbetet med budgeten börja. Så det är mitt tips, börja med gästlistan ;)

    Lycka till!

  • Äldre 6 Mar 15:53
    #2
    lantgrodan skrev 2015-03-06 15:30:59 följande:

    Hej!
    Grattis!!
    Här är vi också ganska "ny-bokade" för bröllop. Bestämde oss för 3 veckor sedan :) Vi kommer gifta oss den 28 maj.

    Jag förstår din känsla kring "världens lyckligaste" för jag känner likadant ;)

    Det första vi gjorde var att prata igenom hur var och en av oss ville ha bröllopet. Vi var överens om att vi ville ha en stor fest, och vill därmed kunna bjuda alla våra vänner, utan att känna att vi behöver solla eller sätta gränser. Gästlistan hamnade på dryga 85 gäster. När den väl var klar kunde arbetet med budgeten börja. Så det är mitt tips, börja med gästlistan ;)

    Lycka till!


    Åh! Grattis får jag säga!

    Ja, det är väl där man får börja och sedan gå efter det! :) 

    Lycka till med bröllopet! :)
  • Camill­aForsg­ren
    Äldre 6 Mar 17:03
    #3

    Välkomna in i tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt

    Där finns massor med tips och folk att prata med, vill ni även vara med facebookgruppen så är det bara att ni lägger till mig (Camilla Liljeus) så lägger jag in er där :)

    Länk till tråden:
    http://www.brollopstorget.se/forum/thread/4262718-brudar-2016-har-kan-vi-foljas-at


    Wedding#2 6:e augusti 2016
  • Äldre 7 Mar 08:55
    #4
    Chippy skrev 2015-03-06 15:53:54 följande:
    Åh! Grattis får jag säga!

    Ja, det är väl där man får börja och sedan gå efter det! :) 

    Lycka till med bröllopet! :)
    Tack :)
    Ja, vår budget är satt till 80.000 kronor. Blir kanske tight med 85 gäster, men då får vi dra ner på något annat. För gästerna vill vi inte kompromissa om någon av oss ;)

    Detsamma!
  • Äldre 7 Mar 08:56
    #5
    CamillaForsgren skrev 2015-03-06 17:03:50 följande:

    Välkomna in i tråden Brudar 2016 här kan vi följas åt

    Där finns massor med tips och folk att prata med, vill ni även vara med facebookgruppen så är det bara att ni lägger till mig (Camilla Liljeus) så lägger jag in er där :)

    Länk till tråden:
    http://www.brollopstorget.se/forum/thread/4262718-brudar-2016-har-kan-vi-foljas-at


    Tackar!
    Ska absolut kika in :)
Svar på tråden Bröllop sommaren 2016