• jennybj

    Hjälp! Klädkod?

    Vi ska ha ett mix-bröllop. Min blivande man är assyr och jag är svensk...

    Nu har vi lite problem med hur vi ska formulera klädkoden?

    Vi vill att männen ska ha kostym men att kvinnorna ska bära lite finare aftonklänningar...(vanligast är väl egentligen långa klänningar)

    Hittar inte riktigt någon klädkod som passar detta...

    Behöver verkligen hjälp med formuleringen på inbjudan... Någon som har förslag?

  • Svar på tråden Hjälp! Klädkod?
  • Aniara4

    Kan ni inte skriva Mörk kostym, med tillägget att ni gärna ser riktigt tjusiga långa klänningar?

  • Anonym (pialotta)

    Om det står mörk kostym och är eftermiddagsbröllop så innebär det lång aftonklänning för damerna. Men jag skulle ändå förtydliga för att undvika missförstånd. Tydlighet är alltid bra, utan "krusiduller" i beskrivningen.
    Klädkod. Mörk kostym, lång aftonklänning

  • jennybj

    Tusen tack!

    Det är ju så svårt för själva vigseln är tidig eftermiddag och festen börjar ju inte förrän på kvällen.. För gästerna på min blivande mans sida så är ju inte klädkoden något "problem" men jag vill ju inte att resten av gästerna ska känna sig "underklädda"...

    Vad skulle ni ha för typ av klänning om jag skriver: "aftonklänning"?

  • Chicita

    Jag tänker mer oskarsgalan/röda mattan än bal i alla fall :) 


    Lite blingigt och "uppklätt" (ingen bomullsklänning från HM hur fin den än är)

  • Anonym (pialotta)

    Hellång klänning i finare material son chiffon, spets eller siden. Bolero i ev siden eller fuskpäls. Höga klackar och matchande clutch.

Svar på tråden Hjälp! Klädkod?