• Äldre 24 Feb 14:54
    1277 visningar
    1 svar
    1
    1277

    Hjälp från filmkunniga

    Hej,

    Jag försöker få tag på namnet av en film, då jag vill höra musiken från denne. Det enda är att jag kommer inte ihåg vad den hette, bara har ett svagt minne om vad den handlade om.
    Det är en romantisk komedi, där en kvinna åker till england eller skotland (kanske) och så träffar hon en man från landet där, det börjar regna så de springer till närmsta hus där de blir erbjudna mat från gamla paret där (tror jag alla fall), sedan ja händer det saker, de hamnar på ett bröllop med världen finaste speech från mannen till kvinnan som gifter sig, och kvinnan i huvudrollen blir så full så hon kräks på en sten stranden nedanför bröllopet.
    Sen mot slutet av filmen träffar denna mannen hennes förlovningsman som kommer hämtar henne i london (tror jag) och de åker tillbaka till new york, men där på en förlovningsfest (hennes gen) i deras ny lyxiga lägenhet inser hon att : NEJ han är inte rätt för mig, och sätter på brandlarmet och bestämmer att sticka tillbaka till den mannen som hon träffade i england, och kommer till kyrkan då det som bor i byn säger att han är kyrkan... och ah sen visade det sig att det inte är han som gifter sig.
    Vad heter filmen????

    Tacksam för HJÄLP.

  • Svar på tråden Hjälp från filmkunniga
  • Äldre 24 Feb 16:25
    #1

    Haha, vilken förklaring Glad
    Jag tror du tänker på "Leap Year" med Amy Adams.
    Det är skottår och hennes pojkvän befinner sig i Irland (Dublin) på en jobbgrej. I Irland har de en tradition att kvinnan får fria på under skottårets sista dag (eller liknande), så hon åker dit för att fria. Hennes plan måste naturligtvis mellanlanda någonstans som inte är i Dublin så hon måste åka igenom en del av den irländska landsbygden  för att nå sitt mål.
    Hon anställer någon snubbe från ngt värdshus (?) som har bil. Jag har för mig att de kraschar ett bröllop på vägen. Hon blir full och spyr på en sten..

    Kolla:
    www.imdb.com/title/tt1216492/

    Känns det igen?

Svar på tråden Hjälp från filmkunniga