• Qlsson

    Nån som handlat på lightinthebox och blivit nöjd?

    Har sökt i forumet både framlänges o baklänges känns det som, hittar inget om denna sida utom att den ibland är länkad till som "en av kinasidorna"


    Beställde klänning därifrån 4/2 och än har de inte lyckats bli överens om mina mått. Är nu såklart rädd att de ska förhala detta så länge att jag itne får min klänning i tid (eller att när den väl kommer så är det fel och jag har ingen tid att fixa en annan)


    Självklart skulle allt betalas direkt vid orderläggning och återbetalning/annullering godkänns endast inom 24h efter lagd order


    Börjar bli orolig nu.
    Någon som kan lugna mig?

  • Svar på tråden Nån som handlat på lightinthebox och blivit nöjd?
  • RainbowGG

    Vad menar du med att de inte blivit överens med dina mått?

    Min klänning är därifrån. Tog väl ungefär en månad innan den kom. Den ser precis ut som på bilden och jag är supernöjd. Fick ju betala tullavgift såklart men det visste jag ju redan.

  • Pernilla S

    Jag har också beställt klänningar därifrån.
    Har varit jättenöjd varje gång.
    Har däremot inte måttbeställt.

  • Qlsson
    RainbowGG skrev 2015-02-23 10:36:33 följande:

    Vad menar du med att de inte blivit överens med dina mått?

    Min klänning är därifrån. Tog väl ungefär en månad innan den kom. Den ser precis ut som på bilden och jag är supernöjd. Fick ju betala tullavgift såklart men det visste jag ju redan.


    Jo jag ställde några frågor ang klänningens längd o passform i "frågelådan" den där raddan med produktfrågor som kommer efter varje klänning - och då blev jag ombedd att först lägga en order och sedan kunde jag från ordern så att säga klicka vidare och kontakta kundtjänsten som då skulle hjälpa mig med måtten så att kjolen blev så lång som jag ville ha den.
    Men när jag sedan väl lagt ordern fanns ingen länk till kundtjänsten jag kunde klicka på och när jag skrev igen på "produktfågesidan" sa de bara samma sak hela tiden (logga in, klicka på din order och sedan på kundtjänst) fast jag skrev att det inte fungerade.
    Så till slut skickade jag frågan till "tull-fråge-kundtjänsten" för det var den enda kundtjänst som fanns att kontakta från ordersidan.
    Och dom sa samma sak som de andra - logga in, klicka på din order jadajadajada - och det fungerade ju inte!!
    Men sedan var det något mått som blivit helt fel inskrivet så plötsligt kontaktade rätt kundtjänst MIG i stället (som tur var) och då skrev jag in alla måtten igen (rätt den här ggn) och lade till måttet jag ville ha för kjolens längd.


    Då säger kundtjänsten att det inte går att påverka kjolens längd och att jag ska välja en annan klänning. ?!?! Till saken hör att det här var den FÖRSTA frågan jag ställde, och då skulle det ju inte vara något problem. problemet som uppstod var ju att det inte gick att komma i kontakt med någon kundtjänst?!
    I alla fall så påpekade jag detta och då skulle dom plötsligt kolla med sin "provider" i stället och om jag inte hörde något inom 3-5 dagar så skulle problemet vara löst.


    Men hittills har det tagit över 2 veckor att ens få tag i kundtjänsten (varför har dom ingen e-post liksom?) och nu ytterligare en vecka och jag vet alltså inte ens om de kommer att sy någon klänning till mig?


    Hoppas verkligen den kommer liksom!
    Tullen är jag beredd på.
    Tack för svaren!

  • Qlsson

    Oerhört spännande, detta.


    Sista jag hörde var att de skulle kolla med skrädderiet och återkomma inom 24 timmar. Det var i tisdags förra veckan. Det är alltså torsdag i följande vecka nu. Frågade hur det gick och de bara "vi vill göra den finaste klänningen trots att dina mått är så konstiga"


    Jag fattar inte vad det är som är konstigt heller, för dom svarar inte på specifika frågor. Ska bli väldigt spännande när klänningen väl kommer.
    Tur i alla fall att jag itne är nån "Bridezilla" - för jag la ordern den 4 februari och än har jag inte fått ur dem ett "ok" ens.

  • Qlsson

    Nu kom klänningen - och den var INTE rätt kan jag meddela. 
    Fick massa hjälp av deras kundtjänst, för att mäta rätt, de skickade tom en länk till en film och jag gjorde exakt som de visade, mätte utan skor etc.
    Ändå sa dom att det var "konstiga mått" men när jag frågade så kunde dom inte precisera sig.

    Så nu har jag fått en klänning som är för stor och för kort.
    Trots att den är märkt med mina mått på etiketten, och måtten på etiketten stämmer med beställnignen, klänningen är fel i alla fall. När man beställer en  klänning som ska vara 92 cm över bysten vill man ju inte att de levererar en som är 99, nästan 100 cm!!! Midjan är också för stor och den är alldeles för kort!! 

    De ville att jag skulle komplettera med att ange kjolens längd från midjan och jag skrev 66cm - men nu när den kommer är kjolen 55cm lång.

    Jag skickade tom med en bild där jag visat hur jag mätt och vilka mått jag tagit.

    Och givetvis svarar inte kundtjänsten längre.

    OCH jag kan meddela att du kan som kund inte lämna ett dåligt omdöme på sidan (kanske därför alla är så positiva??) Försöker du fylla i färre än 3 eller 4 stjärnor så länkas du tillbaka till toppen av sidan och en länk där du kan klaga på beställningen till kundtjänsten, men ditt omdöme av produkten skickas inte in.

    NICE!!
    Är så ledsen!!

    Klänningen är visserligen väldigt fint sydd etc men det hjälper ju inte när den inte passar!! Min värsta farhåga var att den skulle vara för kort, för det går ju verkligen inte att göra något åt, men som det är nu blir det soporna och köpa en ny färdigsydd klänning nån helt annan stans.
    Fan!!!

    Sen är det en konstig färg också. Mycket gulare än på bilderna, jag tror de har sytt den i "golden" i stället för "champagne" - de små jackorna jag köpte till flr att kunna variera klänningen är också beställda i "champagne" men de är mycket ljusare än klänningen, trots att de är av samma tyg. Jättemärkligt.

    Ja vad ska man göra??
    Dum jag var som trodde detta skulle funka!!!

  • jegen

    Fy så trist!

    Jag har lagt en beställning på en näbbklänning där i går, ska bli intressant att se hur det går då.

    Vilken klänningsmodell har du beställt?

  • Qlsson

    Ni två som har beställt klänningar därifrån - tycker ni att måtten har stämt jämfört med måttlistorna? För en av anledningarna till att jag ville ha specialmått var att deras "hollow to floor" var så konstiga. Man ska mäta utan skor och då blir mitt mått 138cm men deras BÖRJAR på 147cm i den allra minsta damstorleken och för mina mått (storl 36-40) skulle den vara 150cm.
    Fattar verkligen inte hur de får ihop det!?

    Men nu har de erbjudit mig att få tillbaka pengarna som en kupong (måste alltså ändå handla hos dem, jag får inte pengarna tillbaka) och jag vågar verkligen inte få den måttanpassad!! Läste på några recensioner att klänningarna var "rymliga" och flera hade fått ta in dem (inte konstigt då att min var jättestor...?) 

    Så jag funderar på att beställa en i storl 38, hoppas att bysten får plats o sy in den i midjan o livet. Och då väljer jag en klänning i "tea length" och får i så fall korta den om den är FÖR lång.

    Hoppas bara det inte tar lika lång tid, för jag lade ordern på klänningen den 4/2 och sedan gick allt söderut och den dök inte upp förrän i onsdags...

  • Stella76

    Varför inte försöka att gå till en butik i Sverige istället för allt detta "meckande" med utländska företag?

    Det finns en hel del lite billigare och superbra butiker som faktiskt inte kostar så mycket mera än vad det gör att beställa på nätet, samt att man slipper alla problem för att man vet vad man får.

    Jag har varit på The Wedding Room i Hällingsjö utanför Göteborg och är supernöjd. Bra priser och stort utbud... skulle aldrig orka hålla på och bråka med leverantörer. Det finns så mycket annat att tänka på inför bröllopsdagen ;)

  • Mim

    Länkat till Kina eller Kina direkt får man vara glad att någonting levereras överhuvudtaget, en del betalar vid beställning sedan kommer inga varor. Reklamera eller skicka tillbaka får man glömma.

Svar på tråden Nån som handlat på lightinthebox och blivit nöjd?